Öncelikle söz konusu husus bir hata değil uyarıdır. Başvuru için girmiş olduğunuz malik bilgileri ile seçmiş olduğunuz parselin malik bilgilerinin eşleşip eşleşmediğinin kontrolü yapılmaktadır. Bu hata girmiş olduğunuz malik bilgisinin seçmiş olduğunuz parsellerde malik olmadığı durumlarda karşınıza çıkmaktadır. Bu durumda öncelikli olarak girilen verilerin doğruluğu kontrol edilmelidir. Verilerin doğru olduğu düşünülüyorsa ilgili tapu müdürlüğünden kaydın doğru kişi adına olup olmadığı bilgisi kontrol edilmelidir. Bazı durumlarda her ne kadar kişi tapu sahibi olsa da “T.C Kimlik Numarası” tapu kayıtlarında tanımlı olmadığı durumlarda da bu uyarı çıkabilmektedir.
Bunun dışında Kadastro Başvuru Uygulaması dinamik bir yazılımdır, yazılım ekibi tarafından sürekli olarak gelen taleplere ve mevcut sorunlara ilişkin güncellemeler yapılmaktadır. Bu geçiş süresi boyunca güncellemelerin yoğunluğundan kaynaklı olarak soruda bahsedilen hata ile karşılaşılmaktadır. Bu sebeple malik bilgilerinde hata olmadığına emin olunan durumlarda;
▪ Tarayıcı geçmişi silinmeli ya da
▪ Kullanılan tarayıcının gizli sekmesi üzerinden oturum açılarak yeniden başvuru alınmalıdır.