Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın İdris GÜLLÜCE, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı arasında yapılan protokol dahilinde, Tapu Müdürlüklerine kurulan "Kiosk Cihazının" Keçiören Tapu Müdürlüğünde yapılan tanıtım programına katıldı.
Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın İdris GÜLLÜCE: "Biz 26 ülkenin tapu kayıtlarını barındıran idareye sahip bir Cumhuriyetiz"
Vatandaşların tüm tapu ödemelerini bankaya gitmeden, tapu dairesinde elektronik ortamda anında ödeyebileceği "Kiosk Cihazının" tanıtım programında açıklamalarda bulunan Bakanımız Sayın İdris GÜLLÜCE, Tapu ve Kadastro İdarelerinin Türkiye'nin en eski kurumlarından bir tanesi olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: "Dünyada iftihar ettiğimiz bir cümle var; biz 26 ülkenin tapu kayıtlarını barındıran idareye sahip bir Cumhuriyetiz" diyoruz. Türkiye Cumhuriyeti 26 ülkenin tapu kayıtlarını barındırıyor. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü işlem itibariyle günde yaklaşık 40 bin işlem yapan bir kurumdur" dedi.
Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın İdris GÜLLÜCE: "Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğümüz teknolojik bir yenilik ortaya koydu"
Tapu ve Kadasrto Genel Müdürlüğü'nün teknolojiyi çok iyi kullanan bir kurum olduğunun altını çizen Bakanımız, "Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğümüz teknolojik bir yenilik ortaya koydu. Eğer devletimizin tüm kurumları, yatırımcılarımız, vatandaşlarımız çok daha hızlı hareket etmezlerse teknolojiye ve ekonomik kalkınmaya yeterince uyamamış oluruz. Tapu ve Kadastro İdaresi yaptığı bu işlemlerin çoğunda genel prensibe uymaktadır. Şimdi 5 lira, 10 lira gibi bir para yatıracaksınız. Alırsınız buradan bir makbuz çık git bankada bir kuyruğa gir sonra makbuzu getir. Bunların hepsi şimdi kalktı. Bu bütün Türkiye'ye de zaman içerisinde yayılacak" diye konuştu.
Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın İdris GÜLLÜCE "Takasbank Projesi de bir kolaylıktır"
Bakanımız Sayın İdris GÜLLÜCE ayrıca, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile Takasbank arasında yapılan protokole de değinerek, Takasbank projesinin de bir kolaylık olduğunu, bu proje ile Tapu ve Kadastro İdarelerinin içerisinde alan ve satanın birbirine ödeyeceği paranın Takasbank kanalıyla ödenebilmesinin imkanının sağlandığını kaydetti.
Kiosk projesinin Dünya genelindeki diğer Tapu ve Kadastro İdarelerine de örnek olacağını düşündüğünü belirten Bakanımız, "Her iki çalışma için de bütün çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum" diye konuştu.
Ayrıca tanıtım programında, Sayın Bakanımız ve Sayın Genel Müdürümüz Keçiören Tapu Müdürlüğü’ne işlem yapmak üzere gelen vatandaşlarımızla da yapılan hizmetler hakkında sohbet ettiler.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürümüz Gökhan KANAL ise, bu sistem ile vatandaşların, kiosk aracılığıyla Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden TC kimlik numarası ve vergi kimlik numaraları ile SMS'te bildirilen 12-13 haneli e-tahsilat numarasıyla giriş yaparak harçlarını ödeyebileceğini kaydetti. Sistemin sağlayacağı kolaylıkları anlatan Genel Müdürümüz Gökhan KANAL, "Tapu Müdürlüğündeki işlemlerde vatandaşların hazine hesabına yatırması gereken harçlar var. Bu harçlar ile ilgili olarak vatandaşlarımız, müracaatından sonra bankaya gidip bankada bu harcı yatırıp harcı yatırdığına dair dekont getiriyordu. Biz bu süreçleri geliştirmek için e-tahsilat uygulamasına geçmiştik. E-tahsilat uygulamasında da vatandaşlarımız internet yoluyla kendi hesabından harçları yatırabilir hale gelmişti. Biz Sayın Bakanımızın talimatları doğrultusunda bu süreci daha da geliştirmek amacıyla Kiosk uygulamasını geliştirdik" dedi.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürümüz Gökhan KANAL: "Sorunu basitleştirmek amacıyla Kiosk uygulamasına geçtik"
Kiosk sisteminin kurulmasından önce küçük miktarlardaki harçlarda bile vatandaşların tapu dairesine müracaat ettikten sonra ya evine ya ofisine dönüp internet yoluyla veya bankaya gidip bankamatikle veya normal bankacılık işlemleriyle harcı yatırmaları gerektiğini hatırlatan Genel Müdürümüz, "Biz Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü olarak bu sorunu basitleştirmek düşüncesiyle Kiosk uygulamasına geçtik. Kiosk uygulamasıyla vatandaşımız yatırması gereken harcı geliyor kendisi burada kendi kredi kartından veya banka hesabından bu harcı yatırabiliyor. Bu harcı yatırmasının ardından bizim sistemimize harcın yatırıldığı görüldüğü için işlemlere beklemeksizin tapu dairesinde devam ediyor" diye konuştu.
Genel Müdürümüz Gökhan KANAL, Bu sistemin Ankara'da, Keçiören, Yenimahalle ve Çankaya Tapu Müdürlüklerinde pilot uygulama olarak başlatıldığını vurgulayarak, uygulamanın Türkiye'nin her noktasına yayılacağı müjdesini verdi.
Tanıtım programının ardından personel ile biraraya gelen Genel Müdürümüz Gökhan KANAL, personelin sorunlarını dinledi. Bundan böyle her ayın birinci ve on beşinci gününü takip eden ilk perşembe günü Tapu ve Kadastro personeli ile biraraya gelip sorunlarını ve projelerini dinleyeceği müjdesini veren Genel Müdürümüz, personel memnuniyetinin önemine vurgu yaparak, sorunların en kısa zamanda çözülmesi talimatı verdi.
Programa Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın İdris GÜLLÜCE'nin yanı sıra, Bakanlık Müsteşarlarımız Prof. Dr. Mustafa ÖZTÜRK, Halil Kamil KOCAPINAR, Prof. Dr. Mehmet Emin BİRPINAR, Gelir İdaresi Başkanı Adnan ERTÜRK, Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Gökhan KANAL, Keçiören Belediye Başkanı Mustafa AK, Keçiören Kaymakamı Nusret DİRİM, Bakanlığımızdan çok sayıda üst düzey yönetici ile Tapu ve Kadastro üst düzey yöneticileri ve davetliler katıldı.