WEBTAPU sayfasını kullanan bazı kurumsal/şirket kullanıcılarının MERSİS numaralarıyla ilgili sorun yaşandığı görülmektedir.
MERSİS hatası alan kurumsal kullanıcılar öncelikle aşağıdaki kontrolleri sağlamalıdırlar;
- Öncelikli olarak kurumuna ait MERSİS numarasının doğruluğunu teyit etmelidir,
- Sisteme giriş yapmaya çalışan kullanıcının, şirketin MERSİS’teki yetkili kullanıcısı olması gerekmektedir,
Bu iki bilgi doğru olmasına rağmen sisteme giriş yapılamıyor ise MERSİS kayıtlarında TCKN/YKN verisinin eksik olup olmadığının kontrol edilmesi gerekmektedir.
Bazen MERSİS kayıtlarında, temsilci olarak kayıtlı bulunan kişinin TCKN/YKN numarasının hatalı, eksik ya da farklı girildiği durumlarla karşılaşılmakta olup, bu sorunun giderilmesi için ilgili Ticaret Sicil Müdürlüğüne gidilerek MERSİS sicil numarasında kayıtlı temsilci TCKN/YKN numarasının doğru olarak tanımlanması gerekmektedir.
MERSİS Numarasına temsilcinin Y.K.N. / T.C.K.N. 'si doğru şekilde tanımlandıktan sonra WEBTAPU kurumsal ekranını sorunsuz olarak kullanabilecektir.