Şube Müdürlükleri / Birimler

1.    Bütçe Planlama Servisinin görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlük merkez birimleri ve Bölge Müdürlüklerinin bütçe taleplerini toplayarak gerekli planlamayı yapmak, yıllık mali bütçeyi hazırlamak ve yönetim kurulunun onayına sunmak.
b) Yönetim Kurulu tarafından onaylanan bütçeyi işletme birimlerine göndermek.
c) İşletme Müdürlüğünün ve İşletme birimlerinin bütçelerini düzenli olarak takip etmek ve gelir-gider durumlarına ilişkin istatistiksel verileri toplamak.
ç) Cari yıl içerisinde işletme birimlerinin ilgili hesaplarına ihtiyaçları olan para aktarımlarını yapmak.
d) Bütçe konularında olabilecek her türlü değişiklikleri takip etmek ve gerekli araştırmaları yapmak.
e) Gerektiğinde İşletme Müdürlüğünün adına banka şubelerinde hesap açmak, açılmış olan hesapları günlük kontrol etmek ve nakit yönetiminin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
f) Servise ait tahakkuk işlemlerini yapmak.
g) İşletme Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

2.    Destek Hizmetleri Servisinin görevleri şunlardır:
a) Tüm iletişim ve posta hizmetlerini yürütmek, ödemelerini yapmak.
b) Temizlik işlemlerinde istihdam edilen personelin sevk ve idaresini sağlamak.
c) Hizmet binası inşaat ve onarım işlemlerinin takibini yapmak.
ç) Hizmet araçlarının sevk ve idaresini sağlamak.
d) İşletme Müdürlüğünün evrak ve arşiv hizmetlerini yürütmek.
e) İşletme Müdürlüğünün yemekhane hizmetlerini yürütmek.
f)  İşletme Müdürlüğünün ambar ve taşınır işlemlerini yürütmek, merkez ve taşra birimlerinin taşınır taleplerini koordine etmek.
g) İşletme Müdürlüğü tarafından kullanılan DBİS ve diğer yazılımların geliştirilmesi ve güncellenmesi işlemlerini yapmak.
ğ) Kurum tarafından düzenlenen protokollerle hizmet karşılığı yapılan tahsilatlara ilişkin faturaları düzenlemek ve takibini yapmak.
g) Servise ait tahakkuk işlemlerini yapmak.
ğ) İşletme Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

3.    Hukuk ve Denetim Servisinin görevleri şunlardır:
a) Mahkemelerden, Kurumumuz birimlerinden, resmi kurum ve kuruluşlar ile gerçek ve tüzel kişilerden gelen görüş/talep yazılarını inceleyerek müdürlük görüşünü hazırlamak.
b) İşletme Müdürlüğüne ait yasal mevzuatla ilgili değişiklik ve düzenlemeleri yürütmek.
c) Kurumumuz birimleri, denetim kurumları ve diğer kurumlardan gelen denetim rapor ve yazılarını yasal mevzuat çerçevesinde inceleyerek cevaplandırmak ve belirtilen aksaklıkların giderilmesi için mahalline talimat vermek.
ç) Döner Sermaye gelirlerinden çeşitli sebeplerden (işlemin iptali, tarafların işlemden vazgeçmeleri, mükerrer yapılan ödemeler, mahkeme kararları vb.) kaynaklanan iade işlemlerini yürütmek.
d) Yönetim Kurulu iş ve işlemlerini yürütmek.
e) CİMER üzerinden ya da Genel Müdürlük bilgi edinme sistemi üzerinden gelen bilgi edinme taleplerini karşılamak, gerekirse talep konusunu diğer ilgili birimlere intikalini sağlamak ve sonuçlarını takip etmek.
f) Servise ait tahakkuk işlemlerini yapmak.
g) Öncelikli Kadastro işlemlerini yapmak
ğ) Ulaştırma ve Servis İşlemlerini yapmak
h) İşletme Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

4.    Ön Mali Kontrol ve Tahakkuk Servisinin görevleri şunlardır:
a) İşletme Müdürlüğünün vergiye ilişkin beyanlarını vermek, tarh ve tahakkukunu yapmak.
b) Hazine payı, SHÇEK payı ve Bakanlık dönüşüm gelirlerinin aktarımlarını yapmak.
c) Genel Müdürlük birimlerinden gelen ödemeleri ve ödenek aktarımlarını koordine etmek.
e) Servise ait tahakkuk işlemlerini yapmak. 
f) İşletme Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

5.    Personel Servisinin görevleri şunlardır:
a) Döner Sermaye bütçesinden istihdam edilen memur, işçi ve sözleşmeli personelin maaş ve özlük işlemlerinin takibini yapmak.
b) 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında maaş işlemleri yapılan personelin sigorta bildirimleri, personel işe giriş-çıkış işlemlerini yasal süresinde Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmek.
c) Merkez birimlerin ek ödemelerinin takibi ve tahakkuk işlemlerini yapmak ve Bölge Müdürlüklerinin ek ödeme işlemlerini koordine etmek.
ç) Memur, sözleşmeli personel ve işçilerin fazla mesai çalışmalarını yürütmek ve gerekli koordinasyonu sağlamak.
d) Aylık görev ücretinin takibi ve ödemesini yapmak.
e) 6245 sayılı Harcırah Kanunu kapsamında Genel Müdürlük merkez birimlerinde görev yapan personelin, ödenek yetersizliği nedeniyle birimlerince karşılanamayan giderlerini karşılamak ve Ön Ödeme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerince; yurt dışı ve yurt içi görevlendirmelerde avans ödemelerini gerçekleştirmek.
f) 6245 sayılı Kanunun 50 nci maddesi kapsamında gerçekleştirilen arazi tazminatı ödemeleri takibi ve Bölge Müdürlüklerinin bilgilendirilmesini gerçekleştirmek.
g) Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının 54 üncü maddesi kapsamında gerçekleştirilen Kadastro Tazminatı ödemeleri takibi, merkez birimlerimizde (Harita Dairesi Başkanlığı) görev yapan personele ait ödemeleri gerçekleştirmek.
ğ) İş Kanunu kapsamında çalışan personelin disiplin işlemlerini yürütmek.
h) Servise ait tahakkuk işlemlerini yapmak.
ı) İşletme Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

6.    Satın Alma Servisinin görevleri şunlardır:
a) 4734 sayılı Kanun hükümlerine göre Kurumumuz birimlerinin ihtiyaç duyduğu her türlü mal ve hizmet alımlarının iç ve dış piyasalardan temin edilmesi ve kullanıma sunulmasını sağlamak.
b) Satın alma işlemlerinin kanun, yönetmelik, tüzük, tebliğ, genelge ve bütçe tertibine uygunluğunun sağlanarak EKAP işlemlerini yürütmek.
c) Mal ve hizmet alımları için avans ve kredi açmak, açılan avans ve kredilerin mahsup işlemlerini yapmak.
ç) Kurumumuz demirbaşına kayıtlı taşıtların, ölçü aletlerinin ve ofis donanımlarının bakım-onarımlarının yapılmasını sağlamak.
d) Kurumumuz merkez birimleri hizmetinde kullanılan araçların akaryakıt ihtiyacının teminini sağlamak.
e) Servise ait tahakkuk işlemlerini yapmak.
f) İşletme Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.