İlgili bankaya başvuru yapılması ve ipotek terkin evrakının banka tarafından elektronik ortamda Tapu Müdürlüğüne gönderilmesi halinde, Tapu Müdürlüğünce terkin işlemi gerçekleştirilmektedir.
Sıkça Sorulan Sorular ( Tümü )
Satış işlemi için gerekli evrak:
- Kimlik Belgesi (Taraflara, varsa temsilcilerine ait) (Yabancılar için kendi ülkesince düzenlenmiş kimlik belgesi veya pasaport)
- İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Vasi kararı, vekâletname vb.)
- Yabancının taraf olduğu taşınmaz satışı işlemlerinde taşınmaza ilişkin değerleme raporu. (Değerleme Raporu SPK Tarafından Taşınmaz Değerlemesi Yapmaya Yetkilendirilmiş Kuruluşlardan Biri Tarafından Düzenlenmiş Olmalıdır. Bu kuruluşlara http://www.spk.gov.tr/SiteApps/SirketIletisim/List/gds internet adresinden ulaşılabilir.)
- Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi (DASK) (Bina vasıflı taşınmazlarda)
- Emlak vergisi değeri (1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu hükümlerine göre her yıl belirlenen emlak vergisi değerlerinin, her yıl 1 Ocak tarihinden önce elektronik ortamda ve eksiksiz olarak tapu dairelerine gönderilmesi gerekmektedir).
- 492 sayılı Harçlar Kanunun 4 sayılı tarifesinin 20-a pozisyonuna göre emlak beyan değerinden az olmamak üzere satış için beyan edilen değer üzerinden alıcı ve satıcı ayrı ayrı olmak üzere binde 20 oranında harç tahsil edilmektedir.
Döner Sermaye Ücreti (6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Kanunu’na ekli I Sayılı Tarife Cetveli gereğince tahsil edilir.)
Miras intikali için gereken belgeler:
- Kimlik Belgesi (Taraflara, varsa temsilcilerine ait) (Yabancılar için kendi ülkesince düzenlenmiş kimlik belgesi veya pasaport)
- İşlemde temsil var ise temsil belgesi (vasi kararı, vekâletname vb.)
- Veraset Belgesi (Sulh Hukuk Mahkemesinden veya Noterden alınan aslı veya onaylı örneği) ( yurt dışındaki mahkemelerden alınmış veraset belgelerinin Tapu Kanununun 37. maddesi gereği Türk mahkemelerince onaylanmış olması gerekir.)
- Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi (DASK) (Bina vasıflı taşınmazlarda)
İzlenmesi gereken yol: Sulh Hukuk Mahkemesi ya da Noterden alınan veraset belgesi ile birlikte yukarıda yazılı belgeleri tamamlayarak Web tapudan varislerden biri tarafından başvuru yapılıp, Tapu Müdürlüğünce Döner Sermaye ücreti sms olarak bildirilecek, ücret yatırıldıktan sonra, Tapu Müdürlüğünce verilen randevu saatinde, ilgili tapu müdürlüğüne gidilerek imza aşaması tamamlanıp işlem gerçekleştirilecektir.
E-devlet üzerinden taşınmaz bilgilerinizi görebilmeniz için T.C Kimlik Numaranızın sisteme kayıtlı olması gerekli olup bu düzenlemeyi e-devlet sayfanızda bulunan ''BEYANDA BULUNUN'' kısmından ilgili Tapu Müdürlüğüne beyanda bulunabilir ya da Web tapudan başvuru yapılarak düzeltilebilir.
7338 sayılı Veraset Ve İntikal Vergisi Kanununun 19/2 fıkrası uyarınca tescil tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde sonucu ilgili vergi dairesine bildirilmek üzere, intikal eden taşınmazların tescil işlemi, veraset ve intikal vergisinin tahakkuku beklenmeksizin yapılır. Ancak, intikali yapılan taşınmaza isabet eden veraset ve intikal vergisi tamamen ödenmedikçe devir ve ferağı yapılamaz ve üzerinde herhangi bir ayni hak tesis edilemez.
Web tapudan başvuru yapılarak tapu müdürlüğüne gitmeden talebin karşılanması mümkündür.
2023 yılı için; Harçlar Kanunu 4 sayılı Tarifenin 17. maddesi hükmü “İlgililerin isteği üzerine gayrimenkullere ait verilecek kayıt örneklerinin her birisiyle çıkarılacak belge örneklerinin her sayfasından (Fotokopiler dahil) 46,10 TL tapu harcı ile Suret olarak verilen tapu senedi ve ipotek belgesi için yöresel katsayıya bakılmaksızın belge başına maktu olarak 45 TL) döner sermaye hizmet bedeli alınır.
Öncelikle taşınmazın kaydının bulunduğu ilgili Tapu Müdürlüğü’ne buradan sonuç alınamadığı durumlarda ise Arşiv Dairesi Başkanlığı’na başvurularak konu araştırılabilir.
Tarafların farklı tapu müdürlükleri ve yurtdışı tapu müdürlüğü kurulan ülkelerde bulunmaları halinde satış, bağış ve mal değişim işlemleri 2019/16 sayılı Genelgemizde belirtilen şartlar dahilinde yapılabilmektedir.
- Aile konutu şerhi için merkezi nüfus idaresi sisteminden veya nüfus müdürlüğünden alınan yerleşim yeri belgesi ile medeni hali gösterir nüfus kayıt örneği aranır. Ayrıca, aile konutu şerhi işlenmesi gereken taşınmazın tapu sicilindeki ada/parsel bilgileri ile MERNİS üzerinden alınan yerleşim yeri verilerinin çakıştırılması gerektiği zaman belediye, muhtarlık, kadastro müdürlüğü, apartman yönetimi, LİHKAB vb. kurumlardan bu konuda durumu kanıtlayıcı nitelikte belge alınması gerekmektedir.
- Aile konutu eşlerin yaşam faaliyetlerini gerçekleştirdikleri mekândır. Eşler, evlilik birliğini beraberce yürütür ve yönetirler. Eşler boşandıktan sonra aile birliği bozulduğu için boşandıktan sonra aile konutu şerhi konulamaz.
İpotekli bir taşınmazın, ipotek borcu ile birlikte bir başkasına temlikine engel yoktur. Bunun için ipotek alacaklısının izni de gerekmez. Temliki takiben, Tapu Müdürü TMK'nın 1019. maddesi hükmü uyarınca alacaklıya durumu bildirecek, alacaklı bir yıl içinde eski borçludan yeni bir teminat talep etmez ise, borçlu yeni maliki kabul etmiş olacaktır.
Elbirliği halindeki mülkiyette maliklerin tümünün bizzat veya vekaleten ilgili tapu müdürlüğüne talepte bulunması halinde paylı mülkiyete geçilebilir. Ayrıca miras nedeniyle elbirliği mülkiyetinde İdaremizin 2009/6 sayılı genelgesine göre tebligat yöntemiyle paylı mülkiyete geçilebilir. Bunların dışında mahkeme kararı ile elbirliği mülkiyetine son verilmesi mümkündür.
Sağlık Raporu almada yaş sınırı yoktur. Talep sahibinin fiil ehliyetinin bulunup bulunmadığı araştırılır. Müdürlük, istem sahibinin ifade, tavır ve davranışlarından fiil ehliyetinin bulunup bulunmadığı hususunda şüpheye düşerse resmi veya özel sağlık kuruluşundan ilgilinin ayırt etme gücüne sahip olup olmadığı hakkında sağlık raporu ister.
Kat irtifakı kurulması için gerekli evrak:
- Kimlik belgesi (Taraflara varsa temsilcilerine ait)
- İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Yetki belgesi, Vekâletname vb.)
- Mimari proje
- Toplu Yapılarda Vaziyet Planı ve Yapı Ruhsatı
- Yönetim Planı
Mimari projelerin onay sürecinde düzenlenmiş yapı aplikasyon projesi (2021/4)
Mimari projenin üç boyutlu sayısal yapı modeli (2021/4)
Üzerinde kat irtifakı kurulmuş ve yapı kullanma izin belgesi alınmış olan yapılarda; Kat irtifakına sahip ortak maliklerden birinin başvurusu veya yapı kullanma izin belgesinin yetkili idarece tapu idaresine gönderilmesi üzerine zorunlu deprem sigortası poliçesi dâhil hiçbir belge aranmaksızın kat mülkiyetine resen geçilmektedir.
ÖZEL DURUMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ (2014/2)
Kat irtifakı tesisli taşınmaz mallara yönelik taleplerde zeminde fiili olarak yapının yapılıp yapılmadığı tapu sicilinden tespit edilemeyeceğinden, bu konuda ilgili belediye veya resmi kurumlarla herhangi bir yazışma yapılmadan, bu taşınmaz malların zorunlu deprem sigortası kapsamı dışında tutulması, ancak kat irtifakı kurulmuş taşınmazlarda yapı kullanma izin belgesinin ibraz edilmesi halinde zorunlu deprem sigortasının aranılması.
Kat mülkiyeti işleminde ise bu belgelere ek olarak; (2021/4)
Daha önce cins değişikliği yapılmış olan taşınmazlar üzerinde doğrudan kat mülkiyeti kurulması işleminde yapı kullanma izin belgesi elektronik ortamda gönderilmişse ayrıca fiziki belge aranmaz.
Zorunlu Deprem Sigortası: 6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunun 10 uncu maddesi gereğince kat mülkiyetine tabi bağımsız bölümler için zorunlu deprem sigortası istenir. Konuya ilişkin İdaremizin 2014/2 (1754) sayılı Genelgesindeki istisnalar dikkate alınır
Kat İrtifakının Kat Mülkiyetine Çevrilmesi (2021/4) Kanunun 3 üncü ve 10 uncu maddeleri kapsamında, kadastro müdürlüğünün bildirimi üzerine cins değişikliği yapılmış taşınmaz kat irtifakı tesisli ise, kat irtifakının tesciline ait resmî senede ve kat irtifakının kuruluşu esnasında alınanan belgelere dayalı olarak başkaca bir belge aranmaksızın, resen kat mülkiyetine çevrilir.
Buna göre; kadastro müdürlüğünce düzenlenecek tescil bildirimine istinaden, ana gayrimenkule ait tapu kütüğü sayfasında cins değişikliği yapılarak ana taşınmaz kütük sayfasına kat mülkiyetine geçildiğine ilişkin belirtme yapılır. Tapu müdürlüğünce zorunlu deprem sigortası poliçesi dahil başka hiçbir belge aranmaz. Döner sermaye hizmet bedeli tahsil edilmez.
Şirketlerin unvan değişikliği taleplerinde, MERSİS üzerinden sorgulanarak oluşturulan yetki belgesinde, ilgili şirketin eski ve yeni unvanlarının bulunması durumunda başkaca bir belge aranmaksızın işlem yapılır. Yetki belgesinde, eski unvanın bulunmaması durumunda MERSİS' te gerekli güncellemenin yapılması için temsilciler ilgili ticaret sicili müdürlüğüne yönlendirilir. Unvan değişikliğinin MERSİS' te güncellenemediğinin ilgili ticaret sicili müdürlüğünce bildirilmesi durumunda değişikliğin yayımlandığı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi ve MERSİS' ten alınan yetki belgesine göre işlem yapılır.
Tapu müdürlüklerince, MERSİS’te yetki belgesi görüldüğünden, herhangi bir yerden alınmasına gerek yoktur.
Web tapudan, Alo 181 Tapu ve Kadastro Hattından başvuru yapılarak Tapu Sicili Tüzüğü’nün 74. ve 75. maddeleri ile İdaremizin 2016/2 sayılı Genelgesi doğrultusunda işlemlere yön verilmektedir.
İdaremizden kaynaklanan hataların düzeltilmesinden tapu harcı ve döner sermaye ücreti alınmaz. İlgililerin kusuru olmaksızın nüfus müdürlüğü tarafından resen gerçekleştirilen maddi hataların düzeltilmesi, tamamlanması ve geri alınması işlemleri neticesinde tapuda yapılan kimlik bilgileri düzeltme işlemlerinden döner sermaye ücreti tahsil edilmez. Hatanın, ilgililerce sunulan veya başka idarelerce düzenlenen belgelerden kaynaklanması halinde ise tapu harcı ve döner sermaye hizmet bedeli tahsil edilir.
2B arazileri için Tapu Müdürlükleri ilgili idare tarafından evrakların gönderilmesi durumunda tescil yapmaktadır. 2B arazilerin satışı, ilgili milli emlak idaresi tarafından düzenlenen ve hak sahibinin T.C. kimlik numarası, imzası, fotoğrafı, nüfus bilgilerini içerir hak sahipliğine ilişkin belgeler, bireysel olarak veya liste şeklinde üst yazı ile tapu müdürlüğüne gönderilerek tescil edilmektedir. 2B arazileri kapsamında başvuruda bulunulan taşınmazların tapularının alınamaması halinde ilgili milli emlak idaresine başvurulabilir veya 120 gün içerisinde web tapudan alınabilir.
Hak sahibinin belirlenmesi konusunda ilgili mevzuat; Tapu Sicili Tüzüğü 18. madde, 03.09.2013 tarihli, 7059 sayılı Tapu Sicili Uygulamaları konulu Genel Duyuru ve 2013/13 sayılı “Yabancılara İlişkin Tapu İşlemlerinde Kimlik Tespiti” konulu genelgemizdir. Ehliyet mevzuatımızda hak sahibini belirlemede esas alınan belgelerden değildir. Kimlik Belgesi veya pasaport geçerli belge olarak kullanılmaktadır.
2013/13 sayılı “Yabancılara İlişkin Tapu İşlemlerinde Kimlik Tespiti” konulu genelgemizde düzenlendiği üzere Latin alfabesi dışındaki alfabelerin kullanıldığı pasaport ve yabancı ülke kimlik belgelerinin Türkçe tercümesi Tapu müdürlüğünce gerekli görülürse istenilebilecek ancak Latin alfabesine göre düzenlenmiş pasaport veya ülke kimliklerinin Türkçe tercümesi istenmeyecektir.
Soru konusu Kurumumuz yetki görev ve sorumlulukları kapsamına girmemektedir. Konunun ilgili kurumlara- yetkili İdarelere (mücavir alan sınırları içinde Belediye Başkanlığı İmar Müdürlüğüne ya da taşınmaz belediye mücavir alan sınırları dışında ise İl Özel İdaresine vs.) soru konusu edilmesi gerekmektedir.
Söz konusu belgenin tapu müdürlüklerince işleme alınabilmesi için, o yıla ait olması gerekmektedir.
6305 sayılı Afet Sigortaları Kanununun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası gereğince taşınmaz maliki veya intifa hakkı sahipleri zorunlu deprem sigortasının yükümlüsüdür.
Takyidat; Mülkiyet hakkını kısıtlayan şerhler, beyanlar, irtifak hakları gayrimenkul mükellefiyeti vakıf belirtmesi ve rehinlerin genel adıdır.
Tapu Kaydı örneği alınması; Web tapudan başvuru yapılarak tapu müdürlüğüne gitmeden talebin karşılanması mümkündür.
2023 yılı için; Harçlar Kanunu 4 sayılı Tarifenin 17. maddesi hükmü “İlgililerin isteği üzerine gayrimenkullere ait verilecek kayıt örneklerinin her birisiyle çıkarılacak belge örneklerinin her bir sayfasından (Fotokopiler dahil) 46,10 TL tapu harcı ile 6083 sayılı Kanuna ekli I sayılı tarife uyarınca " Tescilsiz edinim halleri dâhil malik ve kütükte kayıtlı hak sahipleri hariç olmak üzere 4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 1020 nci maddesi gereğince “ilgisini inanılır kılan” kişilere verilen bilgi ve belge karşılığı taşınmaz başına maktu olarak 107,00 TL Döner sermaye ücreti alınır. Malik ve kütükte kayıtlı hak sahibinin alacağı kayıttan döner sermaye hizmet bedeli alınmamaktadır. Harç için böyle bir ayrım bulunmamaktadır.
2010/7 sayılı Genelge gereği: Vekâlet verenin son durumunu yansıtır biçimde yeni çekilmiş, kimlik teşhisine elverişli, vesikalık fotoğrafı yapıştırılmış ve mühürlenmiş olmalıdır. Fotoğrafları sadece tel zımba ile tutturularak yapıştırılmamış olan vekâletnameler kabul edilmez. (Tüzel kişileri temsilen verilen vekâletnamelere fotoğraf yapıştırılması gerekli değildir.)
Vakıflar için yetki belgesi, Vakıflar Bölge Müdürlüğünden alınmaktadır.
Dernekler ve sendikalar yetki belgesini mülki amirden (Kaymakamlık veya Valilikten) alır.
İşlem sırasında ibraz edilen vekâletname aslı (ya da noter tasdikli sureti) veya veraset belgesi Tapu Müdürlüğünde kalır ve işlem dosyasında arşivlenir. Ancak, aynı belgelerin aynı tapu müdürlüğünde bir başka işlemde kullanılmak istenilmesi halinde tekrar ibrazı gerekmemektedir.
Herhangi bir tapu müdürlüğü tarafından herhangi bir işleme dayanak olarak kullanılan vekaletname/yetki belgesinin, ilgili müdürlükçe e-imzalı olarak TAKBİS sistemine taranmak suretiyle yüklenmiş olması halinde; diğer tapu müdürlüklerinde de sistem üzerinden geçerliliği doğrulanan zaman damgalı ve e-imzalı vekaletname/yetki belgesi, aslının taşınmaz dosyasına/müdürlük arşivine alınmasına gerek olmaksızın kullanılabilecektir.
Mevcut durumda hafta içi sabah 08:00 den akşam saat 18:00 a kadar hizmet vermekte ve çağrı karşılanmaktadır.
Operatörler yardımıyla Tapu Müdürlüklerindeki işlemleriniz için randevu alabilir,
Tapu ve Kadastro ile ilgili konularda bilgi edinebilir, Kurumumuza görüş ve önerilerinizi, taleplerinizi iletebilirsiniz.
Mekânsal Gayrimenkul Sistemi (MEGSIS) ile http://cbs.tkgm.gov.tr/parselsorgu.aspx internet adresinden gayrimenkulunuzun yerini anında görsel olarak öğrenebilirsiniz.
e-Randevu sistemi ile http://randevu.tkgm.gov.tr internet adresi üzerinden işlemleriniz için Müdürlüklere gitmeden randevu alabilirsiniz.
Yurt Dışından Arayan Vatandaşlarımız İçin Telefon No: +90 312 4108600
Kanunî istisnalar dışında, tapu sicilinde hak sahibi olan kişiler istemde bulunabilir. Tescilden önce hak sahibi olmuş kişiler de hakkın tescili için gerekli belgeleri ibraz ederek istemde bulunabilirler. Dolayısıyla, dedenizin mirasçısı olduğunuzu gösteren veraset belgesi ile birlikte Tapu Müdürlüğüne başvurmanız halinde dedenize ait taşınmaz olup olmadığını öğrenebilirsiniz.
TUSAGA-AKTİF SİSTEMİ TEKNİK KONULARI için aşağıdaki sekmelere bakınız.
TÜBİTAK destekli Kamu AR-GE projesi olan TUSAGA-Aktif Sisteminden gerçek zamanlı coğrafi konum bilgisine ihtiyaç duyan tüm meslek disiplinleri faydalanabilmektedir.
TUSAGA-Aktif Sistemi kapsamında; kullanıcılara Gerçek zamanlı Ağ-RTK düzeltme verisi (Real Time Kinematic (RTK) ve Diferential GPS (DGPS)) ile TUSAGA-Aktif Sistemi Sabit GNSS İstasyonlarına ilişkin 1 saniye ve 30 saniye aralıklı RINEX veriler sunulmaktadır.
TUSAGA-Aktif Sistemi ile kullanıcılara sunulan ürünlerin temini için www.tusaga-aktif.gov.tr internet adresi üzerinden TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına kayıt olunması gerekmektedir. TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı kullanımına ilişkin konular TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı İşlemleri hakkında Sıkça Sorulan Sorular bölümünde açıklanmıştır.
TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için yapılan ödemelerde KDV dâhildir.
Damga Vergisi Kanunu gereğince, kamu kurumları birbirleri ile yaptıkları alışverişlerde damga vergisinden muaf değildirler. TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için, kamu kurumları tarafından yapılan ödemelerde Damga Vergisi dâhil değildir.
TUSAGA-Aktif Sistemi Ağ-RTK Düzeltme Verileri kullanarak arazide gerçek zamanlı ölçü yapılması için; GNSS alıcısı kontrol ünitesi ölçü ayarlarına girilecek olan, TUSAGA-Aktif Sistemi verilerinin yayınlandığı IP adresi ve Port Numarası, TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcı adı ve şifresi ile internet bağlantı şeklinizin bilgisine ihtiyacınız vardır.
TUSAGA-Aktif Sistemi Ağ-RTK Düzeltme Verileri 212.156.70.42 IP adresi ve 2101 Port Numarası üzerinden yayınlanmaktadır.
TUSAGA-Aktif Sistemi Kontrol Merkezi ile haberleşme modeli sağlanamadığı takdirde TUSAGA-Aktif Sisteminden Gerçek Zamanlı Kinematik Ölçü yapılması mümkün değildir. Bu durumda TUSAGA-Aktif Sistemi statik verileri kullanılarak GNSS statik ölçü yöntemi kullanılabileceği gibi klasik RTK ölçü yöntemi de kullanılabilecektir.
APN Tüneline dahil olmayan kullanıcılar TUSAGA-Aktif Sisteminden RTK düzeltme verilerini alabilmektedir. Ancak, APN Tüneline üye değilseniz, TUSAGA-Aktif Sisteminden aldığınız RTK düzeltmelerinin kesintiye uğraması ve veri gecikmesi durumlarını yaşayabileceğinizi bilmeniz gerekmektedir.
Herhangi bir GSM operatörüne ait, internet erişimine açık data SIM karta sahip olmak, TUSAGA-Aktif Sistemi RTK düzeltme verilerini alabilmek için yeterlidir.
TUSAGA-Aktif Sabit GNSS İstasyonlarından gelen her bir saniyelik veriler, Kontrol Merkezinde değerlendirilerek hesaplanan gerçek zamanlı Ağ-RTK Düzeltme Verileri; kullanıcılara VRSRTCM3.1, VRSCMRP, RTCM3Net, FKP_ RTCM31 ve DGPSNet olmak üzere uluslararası standartlarda yayınlanmaktadır.
Ağ-RTK Düzeltme Verilerinin tamamı, RTCM (The Radio Technical Commission for Maritime Services) Komitesi tarafından standartları belirlenen; VRS (Virtual Reference Station), FKP (Flachen Korrectur Parameter), ve MAC (Master Auxiliary) teknikleri kullanılarak NTRIP protokolü gereğince yayınlanmaktadır.
TUSAGA-Aktif Sisteminde; VRS düzeltme bilgileri RTCM 3.1 ve CMRP, FKP (SAPOS) düzeltme bilgileri RTCM 3.1, MAC düzeltme bilgileri RTCM 3NET standardında ve DGPS düzeltme bilgileri ise RTCM 2.1 standardında yayınlamakta ve hesaplamalarda GPS ve GLONASS uydu sistemleri verileri kullanılmaktadır.
26.06.2018 tarihli BÖHHBÜY ve TKGM tarafından yürürlüğe koyulan 2010/11 Sayılı "Kadastral Harita Üretimi Ve Kontrolü" Genelgesi kapsamında; TUSAGA-Aktif Sistemi Ağ-RTK düzeltme verileri kullanılarak, poligon ve detay noktaları üretilebilir.
26.06.2018 tarihli BÖHHBÜY ve TKGM tarafından yürürlüğe koyulan 2010/11 Sayılı "Kadastral Harita Üretimi Ve Kontrolü" Genelgesi kapsamında; TUSAGA-Aktif Sistemi Statik verileri kullanılarak, mesafeden bağımsız olarak ve nokta hiyerarşisine bağlı kalmaksızın her dereceden Yer Kontrol Noktası (YKN) üretilebilir.
TUSAGA-Aktif sistemi Ağ-RTK Düzeltme Verileri GRS80 elipsoidi ITRF96 datumu 2005.00 referans epoğundayayınlanmaktadır.
Ülkemizde günümüze kadar 1998.00, 2000.45 ve 2005.00 referans epoklarında haritalar üretilmiştir. 2005.00 referans epoğunda üretilen haritalara ilişkin değerler hiçbir epok öteleme hesabı yapmadan direkt olarak kullanılabilecekken, 1998.00 ve 2000.45 referans epoklarında üretilen haritalara ilişkin değerlerin Kartezyen Koordinat Değerleri 2005.00 referans epoğuna ötelenerek kullanılır.
1998.00 referans epoğunda üretilen haritalara ilişkin değerlerin kullanımı için epok öteleme hesabı X(2005.00)= X(1998.00)+ 7*Vxeşitliği ile
2000.45 referans epoğunda üretilen haritalara ilişkin değerlerin kullanımı için epok öteleme hesabıX(2005.00) = X(2000.45)+ 4.55*Vxeşitliği ile yapılır.
Aynı hesaplamalar Yve ZKartezyen Koordinat Değerleri içinde yapılır.
TUSAGA-Aktif Sistemi Ağ-RTK düzeltme verileri ITRF96 datumunda ve 2005.00 referans epoğunda yayınlandığından; günümüze kadar ED50 datumunda üretilmiş olan haritalardaki değerlerin TUSAGA-Aktif sistemi ile kullanılabilmesi için ED50 - ITRF96 datumları arasındaki dönüşüm parametresinin belirlenmesi gerekmektedir. Dönüşüm parametresinin sadece matematiksel bir öteleme olduğu ve veri kalitesinin dönüşüm parametresi kalitesinden çok, dönüşüme giren verinin kalitesine bağlı olduğu unutulmamalıdır. Dolayısıyla ED50 datumunda üretilmiş olan haritalardaki değerlerin dönüşüm parametresi kullanılarak TUSAGA-Aktif Sisteminden faydalanılması için en önemli şart, pafta zemin uyuşumunun tam olması ve orijinal verinin kaliteli olması gerekliliğidir.
Statik hesaplamalar, TUSAGA-Aktif Sistemi Sabit GNSS İstasyonları RINEX verileri kullanılarak, BÖHHBÜY 23 ncü maddesi gereğince belirlenen kriterler dahilinde yapılır. Hesaplamalarda dayanak noktası olarak kullanılacak olan TUSAGA-Aktif Sabit GNSS İstasyonlarının hesap gününe ait 30 saniye epok aralığındaki RINEX dataları (TUSAGA-Aktif Web Portalından (www.tusaga-aktif.gov.tr) ücretsiz olarak yayınlanmaktadır) ve hesap gününe ait hassas yörünge (efemeris) bilgileri (IGS, SOPAC vb. web sitelerinde ücretsiz olarak yayınlanmaktadır) temin edilir. TUSAGA-Aktif Sabit İstasyonlarına ait referans epoğu koordinatları ile Yıllık Hız Değişim Vektörleri (Hız Değerleri) kullanılarak, hesaplamalarda dayanak noktası olarak kullanılacak olan TUSAGA-Aktif Sabit GNSS İstasyonlarının ölçü epoğu koordinatları hesaplanır. TUSAGA-Aktif Sabit GNSS İstasyonlarının ölçü epoğu koordinatları değişmez alınarak yapılacak dayalı dengeleme hesabı ile yeni üretilen YKN’lerin ölçü epoğu koordinatları belirlenir. TUSAGA-Aktif/TUTGA (Türkiye Ulusal Temel GNSS Ağı) Noktalarının güncel hız değerleri kullanılarak yapılacak enterpolasyon hesabı ile yeni üretilen YKN’lerin referans epok koordinatları ve Yıllık Hız Değişim Vektörleri hesaplanır.a
TUSAGA-AKTİF SİSTEMİ KULLANICI İŞLEMLERİ için aşağıdaki sekmelere bakınız.
TUSAGA-Aktif Sistemine kayıt olarak sistem ürünlerinden faydalanmak isteyen kullanıcıların, öncelikli olarak kullanıcı işlemlerinin otomatik olarak yürütüldüğü TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına kayıt olması zorunludur.
Kullanıcılar TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı üzerinden; profil bilgilerini güncelleme, Global Navigation Satellite System (GNSS) alıcısı ekleme, GNSS alıcılarına ait TUSAGA-Aktif Sistemine giriş kullanıcı adı ve şifresi alma, GNSS alıcılarına ait kullanıcı adı ve şifreleri ile kullanım geçerlilik sürelerini görüntüleme, kullanım süreleri biten GNSS alıcıları için ödemelerini yaparak kullanım sürelerini uzatma, geçmişe dönük sipariş bilgilerini görüntüleme, GNSS alıcılarının TUSAGA-Aktif Sistemi üzerinden çalışmalarını gerçek zamanlı ve geriye dönük takip edebilme ve performanslarını görüntüleyerek çalışma raporlarını alabilme ve TUSAGA-Aktif Sabit GNSS İstasyonlarına ait 1 saniye ve 30 saniye zaman aralıklı RINEX verilerini alabilme gibi kullanıcı işlemlerini otomatik olarak yerine getirebilmektedir.
TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı ana sayfasında “? (Yardım)” menüsü üzerinden yazılı doküman veya videolu anlatım ile web portalının kullanımı hakkında yardım alınabilmektedir.
Kullanıcılar tarafından otomatik olarak yürütülen kullanıcı işlemlerinin yerine getirildiği TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına giriş aşamasında ve kullanıcılar ile kurulacak iletişim modelinde e-posta adresleri kullanılacağından, e-posta adresinizin ilk kayıt esnasında sisteme doğru girilmesi önem arz etmektedir.
TUSAGA-Aktif Sistemine kayıtlı bulunan kamu/özel kurum ve kuruluşlarının yetkili kullanıcı değişikliği talebi, ilgili kurum/kuruluş tarafından resmi yazı ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Harita Dairesi Başkanlığı’na bildirilmelidir. Bahse konu yazı ile yetkili personel değişikliği talebi, yeni yetkilendirilen kişinin irtibat bilgileri ve önceki personelin yetkisinin devam edip etmeyeceği hususu bildirilmeli ayrıca yazı ekinde yeni belirlenmiş yetkili tarafından imzalanmış TUSAGA-Aktif Kullanıcı Sözleşmesi gönderilmelidir.
TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına giriş yaparak, “Alıcılar” sekmesi içerisinde; adınıza tanımlanmış olan GNSS alıcılarına ait TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcı adı ve şifreleriniz ile kullanım sürelerini görüntüleyebilirsiniz.
Hayır. TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı üzerinden siparişler ve ödemeler sonucunda gerçekleştirilen süre uzatımı işlemleri sonucunda kullanıcı adı ve şifresi değişmez.
TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcılarının ilk kayıt esnasında istenilen TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesi dışında herhangi bir evrak göndermelerine gerek yoktur.
TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için yapılan ödemelerde KDV dahildir.
Damga Vergisi Kanunu gereğince, kamu kurumları birbirleri ile yaptıkları alışverişlerde damga vergisinden muaf değildirler. TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için, kamu kurumları tarafından yapılan ödemelerde Damga Vergisi dahil değildir.
Kullanıcılar tarafından kendi hesaplarına tanımlanan her bir Global Navigation Satellite System (GNSS) alıcısı için verilen ilk siparişte, TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesi 29’ncu maddesi gereğince; bir defaya mahsus olmak üzere Giriş Kayıt Bedeli alınmaktadır.
TUSAGA-Aktif Sistemi web portalına kayıtlı olan kullanıcılar, kullanıcı adları olan e-posta adresi ve şifreleri ile giriş yaparak, sistem kapsamında bedeli karşılığında sunulan Gerçek Zamanlı Düzeltme Verisi (RTK ya da DGPS) veya 1 sn. Rinex veri talepleri ürünleri için “Yeni Sipariş” sekmesinden siparişlerini oluşturabilirler.
Kullanıcılara bedeli karşılığında sunulan ürünlerin siparişi esnasında; kullanıcılar tarafından “TUSAGA-Aktif Sistemi Ürün ve Hizmetleri Ön Bilgilendirme Formu” ile “TUSAGA-Aktif Sistemi Ürün ve Hizmetleri Mesafeli Satış Sözleşmesi” doldurulacaktır. Bahse konu form ve sözleşme sadece web ortamında doldurulacak ve çıktı alınarak gönderilmeyecektir.
Üniversite, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Belediye Başkanlıklarına ait TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcıları; ödemelerini TKGM Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü’nün T.C. Ziraat Bankası TR 4400 0100 1745 0703 8550 5220IBAN nolu hesabına yapacak ve Banka Ödeme Belgelerini (JPEG veya PDF formatında) siparişlerine yükleyecektir.
TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri kapsamında sehven yapılan ödemeler için kullanıcılar, TKGM DÖSİM’e sehven yapılan ödemeye ilişkin Banka Ödeme Belgelerinin de sunulduğu resmi bir yazı/dilekçe ile başvuru yapmalıdır. Başvurunun TKGM Harita Dairesi Başkanlığı ve TKGM DÖSİM’ce değerlendirilmesine müteakip sonucundan kullanıcıya bilgilendirme yapılacaktır.
TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için yapılan ödemelere ilişkin düzenlenecek veya düzenlenmiş fatura belgeleri için; Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü ile irtibata geçebilirsiniz.
TUSAGA-Aktif Sistemi kapsamında kullanıcılara yapılan toplu SMS bildirimleri, kullanıcıların TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı "Profilim” menüsü altındaki iletişim bilgileri üzerinden yapılmaktadır. Profilinizdeki iletişim bilgilerinizin güncel olduğundan emin olunuz.
TUSAGA-Aktif sistemi Sabit GNSS İstasyonlarına ilişkin 30 saniye aralıklı RINEX veriler, TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulunun 11.03.2014 tarihli ve 17 nolu toplantısında alınan karar gereğince sistem kullanıcılarınaweb portalı üzerinden ücretsiz olarak sunulmaktadır.
TUSAGA-Aktif Web Portalı hesabına en az bir adet GNSS alıcısı tanımlamış ve bir defa sipariş vererek kullanıcı adı ve şifresini almış (Giriş Kayıt Bedelini ödemiş) kullanıcılar, herhangi bir işlem yapmaksızın web portalı üzerinden “30 sn RINEX İndir” sekmesi ile talep ettikleri verilerini indirebilmektedir.
KADASTRO FAALİYETLERİ İLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR için aşağıdaki sekmelere bakınız.
* Sayısallaştırma yapılmakta olan birimde, talebe bağlı işlemler sayısallaştırma sürecinin tamamlanması beklenmeden kadastro teknik mevzuatına göre yapılır.
*Tescilli haritasında var olan yollar, sayısallaştırma sonucunda paftasında gösterilir.
*Ölçü yöntemi ve tekniğinden kaynaklanan sebeplerden ve teknik hatadan dolayı parselde yüzölçüm değişiklikleri olabilir.
*Tapulama/kadastro çalışması sırasında fiilen zeminde var olduğu halde sınırlandırması yapılmamış kamunun kullanımındaki yollar, güncelleme çalışması sırasında dikkate alınır. Tapulama/kadastro çalışmasından sonra açılan yollarda niteliğini mevcut yollara bağlantı suretiyle devamlılığının bulunması ve güzergah boyunca muvafakat halinde açılabilir.
Güncelleme çalışmaları sonucunda, yapılan çalışmaların tekniği gereği parsellerde tescilli duruma göre yüzölçüm değişiklikleri olabilmektedir.
*3402/22-a çalışmaları sırasında harç tahakkuk ettirilmez. İntikal, taksim, ifrazen taksim, cins değişikliği, kadastro yönüyle işleme tabi parsellerde daha sonra tahsil edilmek üzere ilgili İdareler tarafından belirlenen harçların tahsili için gerekli çalışma yapılır.
*Talep üzerine ve zeminde fiilen oluşmuş sınırlara göre ancak ifrazen taksim, tarım ve orman il/ilçe müdürlüğü ve/veya ilgili belediyesinden/valiliğinden uygunluk yazısı/encümen kararı alınmak koşuluyla yapılır.
*Güncelleme alanı ilanı, ada mevki ilanı, bilgilendirme toplantısı ve askı ilanları marifetiyle, çalışmaların yapılacağı bilgisi ile yapılan çalışmalara ilişkin haberdar etme ve tebliğ niteliğinde bu işlemlerle ilgililerin bilgi edinmesi sağlanmaktadır.
*Çalışmaların öğrenildiği an itibariyle kesin askı ilanına (30 günlük) kadar olan süreçte çalışmayı yürüten kadastro müdürlüğe/birimine sadece ada parsel numarası ve kimlik fotokopisi ibraz etmek suretiyle itiraz edilebilir. Eğer itiraz zamanı geçirilirse kesin askı ilanında 1 aylık süreçte kadastro mahkemesine, sonrasında ise hukuk mahkemelerinde dava açmak suretiyle itiraz edilebilir.
*Güncelleme çalışmalarında tespit dışı alanlarda kadastro yönüyle nasıl işlem yapılması gerektiği mevzuatla düzenlenmiş olup, buna göre tespit dışı yerlerde mevzuatla belirlenmiş şartların varlığının çalışma sırasında belirlenmesi halinde vatandaş adına tespit yapılabilmektedir.
*Tapu müdürlüğüne başvurmak suretiyle bir kereye mahsus ücretsiz tapu senedi verilir.
*İtiraza veya incelemeye konu parselde güncelleme çalışmalarında hata olduğu tespit edilirse, idari işlemle mevzuatınca gerekli düzeltme işlemi yapılması mümkündür.
*Güncelleme çalışmaları sırasında cins değişikliğine ilişkin gerekli belgelerin güncelleme ekibine sunulması halinde, güncelleme çalışmasına ilişkin esaslara göre talebin karşılanması mümkündür.
*Yapılabilir. Ancak sayısallaştırma/güncelleme çalışmalarında parselin alanında değişiklik olacağından ilgililerince bu çalışmayı yapan kadastro müdürlüğünden bilgi alınması faydalı olacaktır.
*Bu çalışmalara başlanmadan bir hafta öncesinde ada-mevki ilanı ile duyuru yapılır. Bu duyuruda belirtilen tarihlerde kendi taşınmazınızla ilgili çalışmalara katılmanız faydalı olacaktır. Sınır gösterimi, eylemli sınır değişikliği vb. gibi durumların tespitinde önem arzetmektedir.
*Taşınmazın bulunduğu yerde lisanslı harita ve kadastro mühendislik bürosu (lihkab) yoksa taşınmazın bulunduğu il dışındaki herhangi bir kadastro müdürlüğüne/birimine bu taşınmazla ilgili olarak aplikasyon, yer gösterme talebinde bulunulabilir.
*5368 sayılı Kanunun gereği faaliyette olan Lisanslı harita kadastro mühendislik bürolarının yetki alanlarında kalan yerlerdeki aplikasyon işlemlerinde, bu bürolara başvurulması gerekmektedir.
*Birbirine bitişik ve aynı malike ait parsellerin aplikasyon ve cins değişikliği taleplerinde; parsellerin tek aplikasyon krokisinde ve tescil bildiriminde birleşik olarak gösterilmesi şartıyla parsellerin toplam yüzölçümleri üzerinden ücret tahakkuk ettirilir.
*Taşınmaz maliki ölmüş ise; başvurandan veraset belgesi istenmeyecek (Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS) üzerinden) belirtildiği şekilde sorgulamalar ile başvuranın taşınmazın ilgilisi olduğunun tespiti yeterli görülecektir.
*Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, işin yapılması için yetki verildiğini açıkça belirten yetki belgesi ile temsilcinin kimlik belgesi,
*Parselasyon planlarının yapımı görevi, kadastro müdürlüklerinde olmadığından bu konudaki itiraz başvurularının, imar uygulamasını yapan idaresine yapılması gerekir.
*İptal edilen parselasyon planını yapan idaresi
*Dava açma süresi, tebliğ tarihinden başlar.
*İşlemi yapan serbest çalışan harita mühendislik büro veya şirketinde çalıştığını şirket/büronun yazısında belirtilen veya lisanslı büroda çalıştığı büroca bildirilen tekniker/teknisyen arazi kontrolü haricinde kalan işlemleri, sorumluluk mühendiste olmak koşulu ile takip edebilir.
*Toplulaştırma parselasyon planlarının yapımı görevi, kadastro müdürlüklerinde olmadığından bu konudaki itiraz başvurularının, toplulaştırma uygulamasını yapan idaresine yapılması gerekir.
*3402 sayılı Kanunun 22 inci maddesinin birinci fıkrası “Evvelce tespit, tescil veya sınırlandırma suretiyle kadastrosu veya tapulaması yapılmış olan yerlerin yeniden kadastrosu yapılamaz. Bu gibi yerler ikinci bir defa kadastroya tabi tutulmuşsa, ikinci kadastro bütün sonuçlarıyla hükümsüz sayılır….” hükmündedir. Bu nedenle, kadastro gören yerin yeniden (ikinci kez) kadastrosunun yapılmasına yasal imkan bulunmamaktadır.
*İtirazın, dilekçeye ilgili belgelerin eklenerek kadastro çalışmalarının devamı süresince (ölçülmedik yer kalmadığına dair bitim tutanağı düzenleninceye kadar) kadastro müdürlüğüne veya kadastro teknisyenliğine yapılması gerekir.
*Taşınmazın kadastro tespitin kesinleştiği tarihten itibaren 10 yıllık hak düşürücü süresi içinde mahallin hukuk mahkemelerinde genel hükümlere göre dava açmanız gerekir.
*3402 sayılı Kadastro Kanunun 12' nci maddesinde "Kadastrosu tamamlanan çalışma alanı içerisinde kalan eski tapu kayıtları, işleme tabi kayıt niteliğini kaybederler. Bu kayıtlara dayanılarak kadastro ve tapu sicil müdürlüklerinde işlem yapılamaz" hükmü yer almaktadır. Bu itibarla, Kadastrosu/tapulaması, 3402 sayılı Kanunun yayımlandığı tarihten önce tamamlanan çalışma alanı içerisinde kalan (tespit dışı alanda kalmayan) diğer bir deyişle, 3402 sayılı Kanunun geçici 8' inci maddesi kapsamı dışında kalan eski tapu kayıtlarına dayanılarak kadastro ve tapu sicil müdürlüklerinde işlem yapılamaz.
*Kadastrosu tamamlanan çalışma alanı içerisinde tespit dışı alanda kalan eski tapu kayıtları için işlem yapılabilmesi için (TKGM web sitesinde mevzuat bölümünde yayımlanan) 2009/7 nolu genelgenin 1' inci maddesinde etraflıca açıklanmıştır.
*Bu durumda, tapu kayıt kapsamındaki yerin, kadastro çalışmaları sırasında ne şekilde kadastro işlemine tabi tutulduğunun belirlenmesi amacıyla mahalli ünitemizce araştırma yapılması, bu araştırmanın yapılabilmesi için de öncelikle kaydın hudutları itibariyle zeminde nereyi kapsadığının bilinmesine ihtiyaç bulunmaktadır. Bu itibarla, tarafınızca ilgili Kadastro Müdürlüğüne (ya da Kadastro Birimine) yazılı başvurulmak suretiyle, bu kayıtların kapsamı yerlerin tarafınızca zeminde (mahallinde) gösterilmesi halinde, mahallinde taşınmaz gösteriminiz üzerine adı geçen müdürlükçe/birimce yapılacak araştırma sonucuna göre, bu taşınmazın kadastro bilgilerinin tarafınıza verilmesi mümkündür.
*6831 sayılı Orman Kanununa göre orman sınırları dışına çıkarma görev ve yetkisi, orman idaresine ait olduğundan, bu konuda ilgili orman idaresine/Orman Genel Müdürlüğüne başvurmanız gerekir.
*6292 sayılı Kanuna göre 2/B alanlarını satma görev ve yetkisi, milli emlak idaresine ait bulunduğundan, bu konuda taşınmazın bulunduğu yerin yetkili milli emlak idaresine/Milli Emlak Genel Müdürlüğüne başvurmanız gerekir.
*6831 sayılı Orman Kanununa göre orman sınırları dışına çıkarma görev ve yetkisi, orman idaresine ait olduğundan, bu konuda ilgili orman idaresine/Orman Genel Müdürlüğüne başvurmanız gerekir.
*Tapuda tescilli Hazine taşınmazlarını satma/kiralama görev ve yetkisi, milli emlak idaresine ait bulunduğundan, bu konuda taşınmazın bulunduğu yerin yetkili milli emlak idaresine/Milli Emlak Genel Müdürlüğüne başvurmanız gerekir.
Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü Web sayfasındaki Kalite Yönetim Sistemi Bölümünün, KYS Dokümanları kısmında bulunan;
“https://kaliteyonetimsistemi.tkgm.gov.tr/KYSDokumanlar.aspx?Id=21”adresinden ulaşılabilirsiniz.
TKGM Kalite Yönetim Sistemi Web Sayfasında bulunan, Öneri Sistemi bölümünde yer alan
“https://kaliteyonetimsistemi.tkgm.gov.tr/oneriuserenterpage.aspx”adresine giriş yaparak, önerileriniz için “Öneri Formu” doldurularak sisteme gönderebilirsiniz.
Etik, kişinin davranışlarına temel olan ahlak ilkelerinin tümüdür. Başka bir ifade ile etik, insanlara “işlerin nasıl yapılması gerektiğini” belirlemede yardımcı olan kılavuz (rehber) değerler, ilkeler ve standartlardır. Etik, aynı zamanda bir süreçtir. Bu süreçte karar alırken ve uygulamayı yaparken, belirli değerlere bağlı kalınarak hareket edilir.
Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü Web sayfasındaki Etik Komisyonu Bölümünde bulunan; https://www.tkgm.gov.tr/etik-komisyonu adresinden ulaşabilirsiniz.
Kurumumuzda kadrolu, sözleşmeli veya daimi işçi-memur pozisyonlarında görevlendirilebilmek için öncelikli olarak Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınavlarda başarı göstermeniz gerekmekte olup, Kurumumuz da dâhil olmak üzere tüm kamu personeli alım ilanları, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının (kamuilan.sbb.gov.tr) web sayfasında yayımlanmaktadır. Yine gerek KPSS gerekse EKPSS merkezi yerleştirmeleri ise ÖSYM tarafından gerçekleştirilmektedir.
Kurumumuz ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlarına atanabilmek için, söz konusu ilanların takip edilerek, ilanlarda belirtilen şartların taşınması halinde, ilanda belirtilen takvime uygun olarak başvuru yapılması gerekmektedir.
Taşınır ve taşınmaz mallarda, alacak ve borçlarda artış veya azalış olduğunda TAKBİS sistemine bağlı bilgisayardan http://ybs.tkgm.gov.tr adresinden Mal Bildirimi menüsünden değişiklikler bildirilmelidir.
Yurt dışında geçici görevli personel ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin birinci fıkrası gereğince, aylıksız izinde bulunan personel dâhil olmak üzere, ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta iken sınav açılması halinde, bu durumdaki personelin sınava katılması mümkündür.
- Personelin, aylıksız izinli geçen süreler hariç, muvazzaf askerlik süresi dâhil olmak üzere, 657 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin (B) bendi gereğince, 4/B sözleşmeli personel statüsünde çalıştığı sürelerin tamamı, toplam hizmet süresi ile birlikte görevde yükselme ve unvan değişikliğine esas hizmet sürelerinin hesabında değerlendirilir.
- Yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak çalışılan sürelerin, görevde yükselme ve unvan değişikliğine tabi kadrolara atanacaklar için altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü dikkate alınır.
Genel Müdürlük 4/B sözleşmeli personel statüsünde çalışılan sürelerin tamamı söz konusu dört yıllık çalışma süresinden sayılmaz.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin birinci fıkrası gereğince, ilan edilen kadrolar için belirlenen başvuru tarihinin son günü itibarıyla aranan nitelikleri taşıyan personel, başvuru şartlarını taşıdığı farklı unvanlı kadrolardan sadece biri için duyuruda belirtilen şekilde başvuruda bulunabilir.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde unvan değişikliğine tabi kadrolar “Kontrol mühendisi, mühendis, mimar, şehir plancısı, pilot, avukat, matematikçi, fizikçi, istatistikçi, kimyager, biyolog, arşivci, hemşire, laborant, programcı, rasıt, tekniker, kadastro teknisyeni, sağlık memuru ve teknisyen” olarak sayılmıştır. Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi gereğince “unvan değişikliğine tabi kadrolar arasındaki geçişler, ilgili kadro için düzenlenen unvan değişikliği sınavı sonucuna göre yapılır.” hükmü yer almaktadır.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan değişikliği Yönetmeliğinin 8 inci maddesinin birinci fıkrası “Görevde yükselme veya unvan değişikliği suretiyle atanacak personelin yazılı ve sözlü sınavda başarılı olması gerekir.” hükmü gereğince sözlü sınava tabidir.
- Kadın memura; doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam onaltı hafta süreyle analık izni verilir. Çoğul gebelik durumunda, doğum öncesi sekiz haftalık analık izni süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesine kadar sağlık durumunun çalışmaya uygun olduğunu tabip raporuyla belgeleyen kadın memur, isteği hâlinde doğumdan önceki üç haftaya kadar kurumunda çalışabilir. Bu durumda, doğum öncesinde bu rapora dayanarak fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine eklenir.
- Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir. Doğum öncesi analık izninin başlaması gereken tarihten önce gerçekleşen doğumlarda ise doğum tarihi ile analık izninin başlaması gereken tarih arasındaki süre doğum sonrası analık iznine ilave edilir. Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin ölümü hâlinde, isteği üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilir. Üç yaşını doldurmamış bir çocuğu eşiyle birlikte veya münferit olarak evlat edinen memurlar ile memur olmayan eşin münferit olarak evlat edinmesi hâlinde memur olan eşlerine, çocuğun teslim edildiği tarihten itibaren sekiz hafta süre ile izin verilir. Bu izin evlatlık kararı verilmeden önce çocuğun fiilen teslim edildiği durumlarda da uygulanır.
- Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir.
- Doğum sonrası analık izni süresi sonunda kadın memur, isteği hâlinde çocuğun hayatta olması kaydıyla analık izni bitiminde başlamak üzere ayrıca süt izni verilmeksizin birinci doğumda iki ay, ikinci doğumda dört ay, sonraki doğumlarda ise altı ay süreyle günlük çalışma süresinin yarısı kadar çalışabilir. Çoğul doğumlarda bu sürelere birer ay ilave edilir. Çocuğun engelli doğması veya doğumdan sonraki on iki ay içinde çocuğun engellilik durumunun tespiti hâllerinde bu süreler on iki ay olarak uygulanır.
Üç yaşını doldurmamış bir çocuğu eşiyle birlikte veya münferit olarak evlat edinen memurlar ile memur olmayan eşin münferit olarak evlat edinmesi hâlinde memur olan eşleri de, istekleri üzerine 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 104 üncü maddesinin (A) fıkrası uyarınca verilen sekiz haftalık iznin bitiminden itibaren bu haktan aynı esaslar çerçevesinde yararlanır. Memurun çalışacağı süreler ilgili kurum tarafından belirlenir.
Memurlara 657 sayılı Kanunun 105 inci maddesinin son fıkrası uyarınca izin verilebilmesi için memurun;
a) Bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin,
b) Bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocuklarıyla kardeşlerinden birinin, ağır bir kaza geçirdiğinin veya tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunun sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi zorunludur.
Refakat sebebiyle izin verilmesine esas teşkil edecek sağlık kurulu raporunda; refakati gerektiren tıbbî sebepler, refakat edilmediği takdirde hayatî tehlike bulunup bulunmadığı, sürekli ve yakın bakım gerekip gerekmediği, üç ayı geçmeyecek şekilde refakat süresi ve varsa refakatçinin sahip olması gereken özel nitelikler yer alır. Gerekli görülmesi hâlinde üç aylık süre aynı koşullarda bir katma kadar uzatılır.
Aynı kişiyle ilgili olarak aynı dönemde birden fazla memur refakat izni kullanamaz.
Aynı kişi ve aynı vakaya dayalı olarak verilecek refakat izninin toplam süresi altı ayı geçemez.
İzin süresi içinde refakati gerektiren durumun ortadan kalkması hâlinde memur iznin bitmesini beklemeksizin göreve başlar. Bu durumda veya izin süresinin bitiminde, göreve başlamayan memurlar izinsiz ve özürsüz olarak görevlerini terk etmiş sayılır.
- Memuriyete girmeden önce veya memuriyetten ayrılarak kamu veya özel sektörde geçen hizmetlerden hangilerinin kazanılmış hak aylığında değerlendirileceği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin (c) bendinde düzenlenmiştir.
Buna göre, genel idare hizmetleri sınıfında çalışan memurların, memuriyet dışında resmi kurumlarda işçilikte geçen sürelerinin, kazanılmış hak aylıklarının (maaş derece ve kademelerin de) tespitinde değerlendirilmesine ilişkin düzenleme bulunmadığından intibak işlemi yapılamamakta olup SSK'lı olarak geçen hizmet süreleri emeklilik yönünden hizmet yılına eklenmektedir.
Başkanlığımız arşivlerinde yer alan tarihi değeri olan Tahrir Defterleri ile ilgili olarak çalışmak isteyen yurt içi ve yurt dışından gelen araştırmacılar için Araştırmacı Salonu ayrılmıştır. TARBİS Projesi kapsamında sayısallaştırılan bu belgeler, araştırmacılara verilen yetkilendirme çerçevesinde (Başkanlık bünyesinde) elektronik ortamda çalışma imkanı vermekte, istenen belge örneklerine ise ücreti karşılığında ulaşabilmektedirler.
175 yıllık geçmişe sahip Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, arşivlerinde Selçuklu, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti devletlerine ait binlerce kıymetli tarihi eseri barındırmaktadır. Yaklaşık 80 adet tarihi belge Başkanlığımız binasında bulunan Server Efendi Sergi Salonunda ziyaretçilerin hizmetine sunulmaktadır. Kamu kurum ve kuruluşlardan, lise ve lisans öğrencilerinden ve yurt dışı ülke temsilcilerinden sık sık ziyaretler yapılmaktadır. Ayrıca, bu kapsamda sergi salonunu ziyaret etmek isteyen kişilere de yetkili bir kişi eşliğinde bu hizmet sunulmaktadır.
Başkanlığımız hizmet binası girişine oluşturulan Halkla İlişkiler Hizmet birimimizde; Kayıt talebi için gelen vatandaşın bilgilendirilmesi, Oluşturulan talep formları ile taleplerinin alınması, İhtisas isteyen bir bilgiye ihtiyaç duyulması halinde ilgili birimden bilgi alarak, vatandaşların Başkanlık içinde servis servis dolaşması yerine söz konusu birimde taleplerin sonlandırılması amaçlanmıştır. Ayrıca başvuran vatandaşlarımıza mevcut iş ve işlemler ile ilgili rehberlik faaliyeti verilmektedir.
Arşiv Dairesi Başkanlığı arşivinde, Osmanlı Devleti toprakları üzerine kurulan toplam 26 ülkeye ait tapu kayıtları bulunmaktadır. Bu devletler: Arnavutluk, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Kosova, Macaristan, Makedonya, Moldova, Romanya, Sırbistan, Karadağ, Slovenya, Yunanistan, Polonya, Filistin, Gürcistan, Irak, İsrail, Lübnan, Suriye, Suudi Arabistan, Ürdün, Bahreyn, Kıbrıs R.K., K. Kıbrıs T.C., Libya.
Osmanlıca kayıtlara ilişkin taleplerin dilekçe ekinde ilginizi gösteren belge ve tapu senedi veya bu mahiyette bir belge ile başvurulması halinde veya taşınmazın tarih ve sıra numarasını belirten talep ile resmi olarak Genel Müdürlüğümüze elden veya posta yolu ile başvurulması yada CİMER yoluyla gönderilmesi gerekmektedir.
Evet yapabilirsiniz. Staj Başvurusu için; Öğrenci başvuruları https://kariyerkapisi.cbiko.gov.tr/ adresi üzerinden kabul edilmektedir.
Evet. Halihazırda Berlin Başkonsolosluğu’nda bulunan Tapu ve Kadastro Temsilciliğine başvurarak Türkiye’ye gelmeden tapu işlemlerinizi yapabilirsiniz.
Mevcut durumda yalnızca Berlin Başkonsolosluğu’nda Tapu ve Kadastro Temsilciliği bulunmakta olup, çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte on ülkede on iki temsilcilik açılarak tapu hizmetleri verilecektir.
Yabancı gerçek kişilerin taşınmaz edinim işlemlerine ilişkin soru ve cevaplara, Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı https://www.tkgm.gov.tr/yabancii-db-sikca-sorulan-sorular bağlantısından ulaşabilirsiniz.
Yabancı gerçek kişilerin taşınmaz edinimleri, vatandaşlık edinmek için şartlar ve diğer ilgili sorulara, Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı https://www.tkgm.gov.tr/yabancii-db-sikca-sorulan-sorular bağlantısından ulaşabilirsiniz.
Anayasa, uluslararası sözleşmeler ve ulusal mevzuatta yer alan özel hayatın gizliliğine ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin hükümler göz önüne alınarak hazırlanan raporlaştırılmış veriler, Yabancı İşler Dairesi Başkanlığınca ilgisini ispat eden kişilere söz konusu genelge çerçevesinde verilebilir. Başvuru sahibinin gerçek kişi, tüzel kişi durumlarına göre veri talebinin nasıl olacağına ilişkin bilgilere https://www.tkgm.gov.tr/yabancii-db/veri-talepleri-giris linkinden ulaşabilirsiniz.
Web Tapu Sistemi Yabancı portalına giriş yapmak için https://webtapu.tkgm.gov.tr/ adresi kullanılır. Açılan sayfada “FOR FOREIGNER” alanına tıklanarak Yabancı Portalı giriş sayfası açılır. İstenilen bilgilerin ne şekilde girileceği işlemlere ne şekilde yön verileceğine ilişkin bilgilere Web Tapu sistemi kullanım kılavuzları ve uygulama videolarının bulunduğu Web Tapu portalı ana sayfada bulunan "DUYURULAR" bölümünden “YABANCI PORTALI kullanım kılavuzu için tıklayınız” bağlantısı ile erişim sağlanabilir.
- Web tapu sisteminden başvuru yap kısmından taşınmaz ilişkilendirme başvurusu yaparak işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
- E-devletten tapu taşınmaz beyanı kısmından yeni beyanda bulunabilirsiniz.
E-devlet üzerinden Tapu Telefon Bilgileri Beyanı verilmesi halinde adınıza kayıtlı taşınmazlar üzerinde işlem yapıldığında beyan ettiğiniz telefon numarasından tarafınıza mesaj gönderilerek bilgilendirme yapılmaktadır.