GENEL MÜDÜRÜMÜZDEN AA’YA AÇIKLAMALAR

24
Mayıs
2018

Genel Müdürümüz Mehmet Zeki ADLI, Anadolu Ajansı’na açıklamalarda bulundu.

Genel Müdürlüğümüzün kuruluşunun 171. Yıldönümü programı çerçevesinde Anadolu Ajansı’na çalışmalar ve projelerle ilgili bilgi veren Genel Müdür ADLI, tapuda geçtiğimiz yıl 8 milyonu aşkın işlem yapıldığını belirterek, bunun saniyede bir tapu işlemi gerçekleştirildiği anlamına geldiğini söyledi. 

Genel Müdürümüz, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü olarak 171'inci kuruluş yıl dönümünü kutladıklarını dile getirerek, yıl dönümünün öncelikle başta tapu çalışanları olmak üzere ülkeye hayırlı olması temennisinde bulundu.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün Türkiye'nin en köklü kurumlarından biri olduğuna işaret eden ADLI, "Bu yıl 171. kuruluş yıl dönümümüzü kutladık ki bu resmi kuruluş yılı, tarihi açıdan baktığımız zaman Osmanlı'nın ilk yıllarına dayanan bir geçmişimiz var." diye konuştu.

Genel Müdürlük olarak yoğun bir çalışma temposu içerisinde çalışmalarını sürdürdüklerini anlatan ADLI, "Tapuda yıllar itibarıyla işlem sayısı değişiyor. Geçmiş yıllarda bu işlem sayısı çok azken, örneğin 2002'de 2 milyon 600 bin işlem yapılmışken geçen sene 2017'de bu 8 milyon küsuru buldu. Demek ki 2002-2018 arası 16 yılda tapu işlemlerinde 4-5 kat artış var." ifadelerini kullandı.

İşlem sayısındaki artışın teknolojik gelişmeler ve vatandaşın talepleriyle ilgisi olduğunu anlatan ADLI, şöyle devam etti: "Eskiden bu kadar teknoloji ön planda olmadığı için belki aynı sayıda personelle 2 milyon işlemi yapmakta güçlük çekerken, bugün 8 milyon işlemi güçlük çekmeden çok rahatlıkla yapabiliyoruz. Bunun da temel nedeni teknolojiyi iyi kullanan bir kurumuz. Şu anda teknolojik anlamda dünyanın en ileri teknolojilerini kullanır durumdayız."

Genel Müdürümüz, tapu ve kadastro alanında Türkiye'nin dünyanın en önde gelen ülkelerinden biri olduğuna dikkati çekerek, "2017 itibarıyla tapuda yapılan işlem sayısında 8 milyonu geçtik. Çalışma süresini 8 saat olarak hesapladığımızda, Türkiye'de tapuyla ilgili saniyede aşağı yukarı bir işlem yapıyoruz. Şu anda konuştuğumuz birkaç dakika içerisinde 200'e yakın işlem yapıldı. Böyle hareketli ve gerçekten çok dinamik bir kurumuz" değerlendirmesinde bulundu.

Personellere yönelik de hizmet içi eğitimlerin yanı sıra bir taraftan da teknolojik gelişmelerle ilgili çok yoğun uğraş verdiklerine dikkati çeken Genel Müdürümüz Mehmet Zeki ADLI, vatandaşlara sıra beklemeden hızlı işlem yapabilmeleri için de yeni bir çalışma başlattıklarını anlattı.

Tapu müdürlüklerinde birçok evrakın sayısal ortama geçmediğini belirten Genel Müdür ADLI, "Biz bunları ayıklıyoruz şu anda. Ayıkladıktan sonra dijital ortama aktaracağız. Artık dijital ortama aktarıldıktan sonra memur nerede boşsa işlem direk orada yapılacak. Vatandaşın belki dakikalar içerisinde işlemini çözebilecek. Şu an da Çankaya'ya gidildiği zaman görüyorsunuz işlem çok yoğun olduğu için memurun elinde birden fazla iş olunca mecburen bekliyor vatandaş, bu beklemeleri tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyoruz." şeklinde konuştu.

Diğer taraftan çalışanların yükünü azaltmak için de bazı işlemlerin birimlere gidilmeden yapılması konusunda da faaliyetleri olduğunu anlatan ADLI, bu konudaki düzenlemelerden birinin de haciz işlemleri üzerine yapılacağını anlattı.

"Yılda 3 milyona yakın haciz işlemi var" diye sözlerini sürdüren ADLI, "Biz bu haciz işleminin yasal alt yapısını da oluşturduk. Bu işlemler konusunda ilgili birimler, örneğin Adalet Bakanlığı kendisi haczin kaldırılmasıyla ilgili işlemi kendisi yapacak ve bu direk bizim sistemde kayıt edilecek. Artık bizim memur bununla uğraşmayacak. Böylece bizim memurun iş yükü de hafiflemiş olacak" ifadelerini kullandı.

Aynı şekilde bankaların ipotekli satışlarına ilişkin de çalışma yaptıklarını vurgulayan ADLI, burada da vatandaşın banka memuruyla birlikte tapuya gitmesi gibi prosedürlerin ortadan kaldırılacağı bir düzenlemeyi de kısa bir süre sonra uygulamaya koyacaklarını aktardı. 

Düzenlemeye ilişkin detayları anlatan ADLI, "Vatandaş bankaya gittikten sonra ipotekle ilgili her türlü işlemi banka yapacak. Banka elektronik ortamda işlemleri bize gönderecek. Sadece ilgili borçlu olan kişi ıslak imza atmak için tapuya gelecek. Belki ilerde e-devlet kapısı üzerinden elektronik imzaya geçilir ve yaygınlaşırsa o zaman ıslak imzaya atmaya da gerek kalmayacak. Direkt e-devlet kapısı üzerinden elektronik imzayla da işi çözebileceğiz." diye konuştu.

Şu anda da tapuda işlemler yapılırken elektronik ortamda her şeyin sorgulanabildiğine dikkati çeken ADLI, bu konuda noterlere ilişkin yaptıkları düzenlemenin de son aşamaya geldiğini aktardı.

ADLI, burada da vatandaş vekâletle başvurduğunda direkt noterlerin sistemine girilip, vekâletin doğruluğunun kontrol edilebildiğini ve bu sayede olası sahtecilik işlemlerinin de önüne geçileceğini kaydetti.