Atama Şube Müdürlüğü

Atama Şube Müdürlüğünün 657 sayılı Kanunun 4/A maddesi kapsamında görev yapan personelle sınırlı olmak kaydıyla görevleri şunlardır:

a) Teftiş, inceleme ve soruşturma raporları sonucunda, hizmet biriminin değiştirilmesi öngörülen personele ilişkin işlemleri yaparak, karar ve raporların bilişim sistemlerine girişlerini yapmak.

b) Kurumlar arası, ilk defa ya da yeniden atama iş ve işlemlerini yapmak.

c) Atama ve yer değiştirme işlemlerini yürütmek.

ç) Görevde Yükselme ve Unvan değişikliği sınavı sonucunda başarılı olan personelin atama işlemlerini yapmak,

d) Atama ile ilgili Mahkeme Kararlarını uygulamak.

e) İptal-ihdas ile değiştirilen kadroların ve 657 sayılı Kanunun 68/B maddesi gereğince kadro tahsislerini yapmak.

f) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan yerleştirme sonucu ismi bildirilenlerden şartları tutanların atamalarını yapmak, şartları tutmayanları ilgili kurumlara bildirmek.

g) Engelli personelin istihdamı ile ilgili işlemleri yapmak, yapılan atamalarla ilgili bilgilerin Genel Müdürlüğün ve ilgili kurumların bilişim sistemlerine girişlerini yapmak.

​​​​​​​ğ) 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun gereğince özelleştirilen kuruluşlardan teşkilatımıza atanmaları öngörülen personelin işlemlerini yapmak.

h) ​​​​​​​​​​​​​​12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamında Genel Müdürlük emrine yerleştirilen personelin atama işlemlerini yapmak.

ı) 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu gereğince korunmaya muhtaç çocukların istihdamı ile ilgili işlemleri yapmak.

i) Asker (gidiş-dönüş), şahsi istifa ve müstafi olurlarını hazırlamak.

j) Personelin özlük hakları ile ilgili açtıkları idari davalar nedeniyle ihtiyaç duyulan bilgi ve belgeleri diğer şubelerden temin ederek Hukuk Müşavirliğine göndermek.

k) Başkanlık işlemlerinden doğan ihtilafları asgari seviyeye indirmek amacıyla İdaremiz aleyhine sonuçlanan ve istikrar kazanan kararları analiz ederek önerilerde bulunmak.

l) Personelin özlük hakları ile ilgili açtıkları davaları, bu davaların aşamalarını ve sonuçlarını bilişim sistemlerine aktarmak.

m) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından kurumlar arası nakil suretiyle Genel Müdürlük emrine atanmak isteyen personelin yazışmalarını yapmak.

n) İlk defa veya yeniden atanacaklar ile mevcut personelin ve Genel Müdürlükçe Lisanslı Harita Kadastro Büroları veya Aracılık Hizmetleri gibi işlemler için lisans veya sertifika verilecek şahısların güvenlik soruşturmaları ve arşiv araştırmasını yapmak.

o) Genel Müdürlük personeli ile ilk defa ve yeniden atanacakların diploma teyidi işlemlerini yapmak.

ö) Genel Müdürlük personeli hakkında mülki idare amirleri veya bölge müdürlüklerince bildirilen tespit ve önerilerin Yönetim Bilgi Sistemine girişini yapmak.

p) Şube Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili müracaat, şikâyet ve bilgi edinme başvurularını cevaplamak.

r) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.