“ALO 181” 6 AYDA 320 BİNİN ÜZERİNDE ÇAĞRI ALDI

06
Ağustos
2019

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının "Alo 181" çağrı merkezi, yılın ilk 6 ayında 320 bin 101 vatandaşın talep, beklenti ve şikayetlerini çözüme kavuşturdu.

Anadolu Ajansının haberine göre, çevresel sorunlar, kentsel dönüşüm ve tapu kadastro uygulamalarına yönelik 2013'ten bu yana çözüm odaklı hizmet sunan Bakanlığın çağrı merkezi "Alo 181" hattıyla binlerce vatandaşın talep, beklenti ve şikayetleri çözüme kavuşturuldu.

Bu kapsamda çağrı merkezi, 2 milyon 450 bin 265 kez arandı. Yılın ilk 6 ayında 320 bin 101 kişinin ihbar, şikayet, bilgi istekleri, soru ve sorunları dinlenerek sonuçlandırıldı.

Çağrı merkezine gelen aramaların yüzde 84'ü, 269 bin 795 arama ile bilgi edinmek için oldu. Yüzde 11 tapu randevu, yüzde 4 şikayet ve yüzde 1 ihbar bildirimi için çağrı merkezi arandı.

Çağrı sayılarında 2018 yılının aynı dönemine göre yüzde 25,22 artış yaşandı.

- En fazla Arama Kentsel Dönüşümde

İletişim hattı geçen yıldan bu yana hız kazanan Kentsel Dönüşüm ve İmar Barışı konularında gelen soruları cevapladı. Buna göre, arayan vatandaş sayısı 136 bin 706 oldu.
İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Bursa, en fazla arama yapılan iller oldu.

- Vatandaş Destekleri Sordu

Vatandaşlar, kentsel dönüşüm hakkında en çok devlet yardımlarına ilişkin bilgi edinirken kredi-faiz destekleri, illere göre değişim gösteren 18 aya kadar verilen kira yardımları, riskli yapı tespit süreci, riskli alan uygulamaları, sıklıkla sorulan soruların başında geldi.

Ruhsat ve imara aykırı yapıları kapsayan İmar Barışı ve Yapı kayıt Belgesi hakkında ise vatandaşlar, başvuru şartlarını, ödeme bilgileri ve sonrasında gerçekleşecek tapu işlemleriyle ilgili konularda soru sordu.