2023'E DOĞRU TÜRKİYE'DE ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİĞİN GELECEĞİ

19
Ocak
2019

Çevre ve Şehircilik Bakanımız Murat KURUM, ‘2023'e Doğru Türkiye'de Çevre ve Şehirciliğin Geleceği İstişare Toplantısı’ programı çerçevesinde Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü yönetimi ile bir araya geldi.

Toplantının açılışında konuşan Bakanımız, Tapu ve Kadastro çalışmalarında tarihi bir dönem yaşandığını kaydederek, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün yılda 30 milyonun üzerinde vatandaşa, kamu kurumuna ve özel sektöre hizmet verdiğini belirtti. Bakan KURUM, Tapu ve kadastro faaliyetleri kapsamında hazineye 2017 yılında 10,7 milyar lira, 2018 yılında ise 11,4 milyar lira harç geliri sağladıklarını kaydederek, “Geçtiğimiz günlerde tapu senetlerimizin yenilenmesine ilişkin lansmanımızı gerçekleştirdik. Tapu senetlerimiz artık üstünde gereksiz ada parsel bilgilerinin olmadığı, QR kodlu, medeniyetimizin izlerini taşıyan bir hale geldi. Tapu senetlerinin üzerinde bulunan QR kodunu akıllı telefonlarınıza okuttuğunuzda binanın bulunduğu adaya, parsele sizi götürebilecek. Bu sayede artık vatandaşlarımız alacakları gayrimenkulü navigasyon uygulaması ile görebilecekler, yerine gidebilecekler. Bu uygulama zaman tasarrufu sağlayacak” diye konuştu.

Gayrimenkul alım ve satımlarında harca esas değer üzerinden satış yapıldığını ve devletin mali açıdan ciddi kayıplar yaşadığını vurgulayan KURUM, “Bu kayıpları gidermek adına da artık gerçek bedel üzerinden satış çalışmalarını tamamladık ve bu noktada da son aşamaya geldik. Gerçek değer üzerinden satışı da yakın bir zamanda başlatarak piyasada yaşanan haksızlığı da gidermek istiyoruz” dedi.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat KURUM ‘un ardından konuşan Genel Müdürümüz Mehmet Zeki ADLI ise, vekâletnamelerle azilnamelerin sistem üzerinde sorgulanması ile ilgili çalışmalara başlandığını kaydederek, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde tüzel kişiliklerin yetkili olup olmadıklarını direkt sistem üzerinden sorgulanabildiğini belirtti.

İş zekâsı projesine de değinen Genel Müdürümüz, “Bu proje, kurumumuzun hem performanslı iş yapabilmesi, hem de yapılan işlerle ilgili vatandaş memnuniyeti noktasında önümüzü açan ve bizi bilgilendiren bir projedir” ifadelerini kullandı.

Kadastro ile ilgili çalışmaların bittiğini belirten Genel Müdürümüz ADLI, geçmiş yıllarda başlatılan geçmiş yıllarda kadastrosu yapılıp harita ve zemin uyumsuzluğu olan alanların yenileme çalışmasının başladığını ve 18,3 milyon parselin ölçümünün gerçekleştirildiğini dile getirdi.

Genel Müdürümüz konuşmasına şöyle devam etti: “2B Kadastro çalışmalarımız, Milli Emlak Genel Müdürlüğü ile ortak yaptığımız bir çalışma. Bugüne kadar 8 bin 352 birimde 3 bin 550 km2’lik alanın 2B kadastro çalışmalarını bitirdik. Tescil harici alanlarla ilgili olarak, bu sene 2019 yılı içerisinde uygulama devam edecek. Tescil harici alanlarda ise, 2019’da Çorum, Kastamonu, Kırşehir, Konya’da pilot uygulama başlattık. Önümüzdeki süreçte Türkiye’nin tamamında 25 bin km2’ye yakın kullanılabilir tescil dışı alan da bitirilecek”.

Parsel sorgu uygulaması ile vatandaşlarımızın hem yurt içinde, hem de yurt dışında belli bilgiler doğrultusunda parseliyle ilgili her türlü bilgiye ulaşabildiğini dile getiren ADLI, “Bu uygulamayı her gün 2 milyona yakın vatandaşımız kullanmaktadır.”dedi.

E-ilan uygulamasına da değinen Genel Müdür ADLI, “Daha önce ilanlar manuel olarak muhtarlıklarda ve belediyelerde kullanılabiliyordu. E-ilan uygulaması ile artık Genel Müdürlüğümüzün web sayfasında bu ilanları yayınlayabiliyoruz” diye konuştu.

TUSAGA Aktif uygulaması çalışmalarının devam ettiğini belirten Genel Müdürümüz, “Sınır bölgelerimizde karşılaştığımız sıkıntıları gidermek için 12 yeni tesis kurduk. Diğer taraftan, üç boyutlu kadastro projesinin 2018 yılında pilot uygulamasını başlattık. Ankara’nın Gölbaşı ilçesinde 50km2’lik alanda pilot uygulama yaptık. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde tüm meskûn alanların üç boyutlu kadastrosunu tamamlamış olacağız” diye konuştu.

“Yurtdışı teşkilatlarımızın kurulması ile ilgili faaliyetlerimiz devam ediyor” diye sözlerini sürdüren ADLI, “Hizmet binalarımızla ilgili yoğun bir çalışmamız var.  Bu sene içinde 2 binamız bitti. Dört binamızın 2018 yılı içerisinde tadilatını gerçekleştirdik. Önümüzdeki 5 yıl içinde toplam 55 tane daha hizmet binası yapmayı hedefliyoruz. 2019 yılında da 9 binanın tamamlanmasını hedefliyoruz. Diğer taraftan 2019 yılında tüm bankalarla ipotek tesisi, tescili ve ipotekli satışlarla ilgili çalışmayı başlatacağız. E-hacizle ilgili tüm Türkiye genelinde uygulama başladı. Tebligatlarla ilgili olarak ise, PTT ile yaptığımız protokol çerçevesinde bütün yazışmalar PTT üzerinden yapılacak. E-arşiv 2018 yılında başlattığımız ve tüm arşiv bilgilerimizin dijitalleştirilmesine yönelik bir çalışma. Bu çalışmanın sonucunda Türkiye’nin tamamı tek bir tapu müdürlüğü gibi işlem görecek. Yani kişiye ve mekâna bağlı olmadan, Türkiye’nin herhangi bir yerindeki bir memura işlem havale edilerek, işlemin yapılabilmesini sağlayacağımız bir noktaya getireceğiz” dedi.