Hizmet içi eğitim, çalışma yaşamı süresince devam ederek onun bir alt sürecini oluşturmaktadır. Bu nedenle işe giren kişi, işe başladığı tarihten işten ayrılacağı tarihe kadar geçen süre içerisinde mesleğin niteliğinde meydana gelen her türlü gelişme ve değişimlerden geri kalmamak üzere sürekli olarak eğitilmek zorundadır. Hizmet içi eğitim, “kişiye işi ile kesin hukuki ilişkisinin kurulduğu tarihten, işten ayrıldığı tarihe kadar geçen süre içinde, işin gerektirdiği performans düzeyine ulaşması için gereken bilgi, beceri ve davranışların sistemli bir şekilde öğretilmesidir”. Bu tanıma göre hizmet içi eğitim kişinin işi ile kesin hukuki ilişkisinin kurulduğu tarihten itibaren başlayarak, emeklilik veya işinden herhangi bir sebeple ayrıldığı süreye kadar devam etmektedir. Buna göre hizmet içi eğitimin üç temel unsuru bulunmaktadır:
- Kurum personeline işiyle ilgili becerilerin kazandırılması,
- Bu becerilerin kazanılması için gerekli bilgilerin verilmesi,
- Kurum personelinin davranışlarının olumlu yönde etkilenmesi.
Kurumumuz hizmet içi eğitimleri yukarıda belirtilen üç temel unsur dikkate alınarak, "Sürekli Eğitim" mantığı ile planlanmakta ve gerçekleştirilmektedir. Kurumumuz, sürekli gelişen ve değişen hukuki mevzuat ve teknolojik gelişmelerin karşısında personelini aralıksız olarak eğitimlerden geçirmektedir. Son yıllarda kurumumuz personelinin ne denli kaliteli bir hizmet anlayışı ile hareket ettiği kurumsal gelişim kapsamında gerçekleştirilen vatandaş memnuniyeti anketleri sonuçlarına da yansımış bulunmaktadır. Bu durum aynı zamanda personele verilen eğitiminin kalitesinin de kurumda başarıyla sürdürüldüğünün bir kanıtıdır.