Yabancı İşler Dairesi Başkanlığınca 02-05 Kasım 2022 tarihlerinde Kızılcahamam’da “2019-5 Sayılı Genelgeye İlişkin Güncel Mevzuat ve Yazılım Eğitimi” gerçekleştirildi.
Genel Müdürümüz Mehmet Zeki ADLI’nın açılış konuşması ile başlayan eğitim programına; Genel Müdür Yardımcımız Adil Hakan AYBER, Strateji Geliştirme Daire Başkanı Mehmet POSTACI, Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanı Cevdet Ekmel HATİPOĞLU, Yabancı İşler Dairesi Başkanı Sadettin TUNAS, Taşınmaz Değerleme Dairesi Başkanı Mustafa AKKUL, Tapu ve Kadastro Ankara I. Bölge Müdürü Mürsel Necmi AKKOCA da katıldı.
Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanı Cevdet Ekmel HATİPOĞLU ile Tapu ve Kadastro Uzmanı Emre Ergin ERGANİ, tapu ve kadastro faaliyetlerine yönelik güncel projelerin tanıtımı ile ilgili sunumlar yaptı. Bu kapsamda Kurumumuzda yakın zamanda tüm tapu müdürlüklerinde kullanılmaya başlanılan Kimlik Erişim Cihazlarının (KEC) tanıtımı da gerçekleştirildi.
Programda; vatandaşlık kazanımı amacıyla taşınmaz edinimine yönelik güncel mevzuat ve uygulamalara ilişkin sunumların yanı sıra uygunluk belgesi düzenlenmesine ilişkin geliştirilen yazılımın tanıtımı da yapıldı.
Eğitime; uygunluk belgesi düzenleyen bölge müdürlüklerimizin ilgili personeli katılım sağlamış olup, Yabancı İşler Dairesi Başkanlığında görevli Şube Müdürü Gürbüz GÜNEŞ ile Tapu ve Kadastro Uzmanları Fidan ELÇİ, Özlem HACIOĞLU, Kamil YALÇIN, Taşınmaz Değerleme Başkanlığından Şube Müdürü Tevfik BAŞ tarafından sunumlar yapıldı.