2017 Yılı Birim Faaliyet Raporu Yayınlandı

12 Oca 2018

2017 YILI BİRİM FAALİYET RAPORU YAYINLANDI

    

     Teftiş Kurulu Başkanlığına ait 2017 yılında yapılan çalışmaların ve istatistiki bilgilerin yer aldığı 2017 Yılı Birim Faaliyet Raporu 11.01.2018 tarihinde tamamlanmış ve internet sayfamızda yayınlanmıştır. Faaliyet Raporunun tamamına ve geçmiş yıllara ait Faaliyet Raporlarına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

2017 yılı Faaliyet Raporunun Sunuş bölümünde;

    

  

Modern yönetim anlayışında denetim, yönetimin daha iyi ve kaliteli olması için en önemli unsurdur. Kamu yönetimindeki değişim, yönetimin bir unsuru olan denetimi de etkilemektedir. Bu değişimin bir yansıması olarak; sorunlar meydana geldikten sonra tespiti ve sorumluları cezalandırmaya yönelik klasik teftiş anlayışının yerini, modern yönetimlerde sorunlar meydana gelmeden önleyici ve rehberlik edici bir denetim anlayışı almıştır.

Denetim; hata aramak, yanlış bulmak yerine, yönetimde ve yapılan hizmetlerde olması muhtemel sorunları ve suiistimalleri önceden tespit ederek yanlışlıkları, mevzuata aykırılıkları, suiistimalleri daha oluşmadan tespit etme ve bunların oluşmaması için gerekli tedbirleri almaya yönelik (Risk Esaslı Denetim) olarak yapıldığında, kamu idarelerine çok önemli katkılar ve faydalar sağlamaktadır.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanlığı olarak bu düşünceden hareketle yaptığımız teftiş, inceleme, ön inceleme ve soruşturmalarda hata ve yanlışlık arama yerine hataların, yanlışlıkların ve mevzuata aykırılıkların oluşmaması için sistemsel bir bakış açısıyla neler yapılması gerektiğine yoğunlaşmaya ve bu konularda öneriler geliştirmeye çalışıyoruz.

Bütün ülkelerde gerek özel sektörde, gerekse kamuda başarısızlıkların, yolsuzlukların, suiistimallerin nedeni kötü yönetimler ve kötü yönetim sistemleridir. Yönetimi ve yönetim sistemlerini iyileştirdiğimiz, geliştirdiğimiz takdirde birçok olumsuzlukların önüne geçilecektir.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünde teftiş hizmetlerimizin amacı ve hedefi; teftiş faaliyetleri ile yönetim sisteminin ve tapu kadastro hizmetlerinin iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmesini, var olan olumsuzlukların ortadan kaldırılmasını, tapu ve kadastro kadastro hizmetlerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde verilerek hizmetlerimizden yararlananlara sunulmasını sağlamaktır.

Genel Müdürlüğümüzde modern teftiş anlayışına, standartlara ve mevzuata uygun olarak yapılmakta olan teftiş hizmetleri ile 2017 yılında birimlerimizin %27’sinin teftişleri yapılmış ve müfettişlerce yapılması gereken tüm inceleme, ön inceleme, özel denetim ve soruşturma faaliyetleri tamamlanmıştır. Aynı zamanda araştırma çalışmaları ve eğitimler de verilerek rehberlik görevlerimiz yerine getirilmiştir.

Önümüzdeki yıllarda da teftiş hizmetlerimizle, modern denetim yöntem ve tekniklerini kullanılarak kurumumuzun gelişmesine katkı sağlanacak, tapu ve kadastro hizmetlerinin kalitesi ve vatandaş memnuniyeti teftiş hizmetleri ile daha da artırılması sağlanacaktır.

Açıklamaları yapılarak, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünde Teftiş hizmetlerinin önemi vurgulanmıştır.