Tapu Dairesi Başkanlığının 20.09.2017 tarihli ve 70156023-010.06.01-E.1996506 Sayılı Talimatında 06.02.2019 tarihli ve 70156023-010.06.01-E.551257 sayılı Makam Oluru ile yapılan değişiklik ile birlikte işlem için oluşturulan başvuru belgesi üzerinde işleme ilişkin açıklamalar, tarafların T.C. kimlik bilgileri yer aldığından, bu bilgilere göre işlemlerin hazırlanması, alıcının, satıcının kimlik fotokopisi vb. başkaca belge ve bilgi talep edilmeksizin işlemlere yön verilmesi talimatlandırılmıştır.
Ayrıca aynı Makam oluru ile taşınmazların DASK poliçelerinin, poliçe numarası ile sorgulanması, emlak beyan değeri bilgisinin girilmesinin yeterli olduğu ve ayrıca emlak beyan değerini gösteren belgenin sistem üzerinden gönderilmesi zorunluluğunun kaldırıldığı talimatlandırılmıştır.
Web Tapu işlem başvurularının Tapu müdürü tarafından talimatlara uygun olarak incelenmesi, gerektiğinde vatandaşların aranılarak web tapu sistemi başvuru belge ekle modülü kullanılarak bu belgeler dışında kalan belgelerin talep edilerek işlemlere yön verilerek, başvuruların iptal edilmemesi konularına azami gayret gösterilmesi gerekmektedir.
Güncellenmiş talimat haber ekinde sunulmuştur.
Ek | Boyut |
---|---|
web_tapu_son_talimat_0.pdf | 576.28 KB |